SylabUZ

Generate PDF for this page

Elective - course description

General information
Course name Elective
Course ID 08.0-WA-GrafP-FKL-W-S14_pNadGenTRR5L
Faculty Faculty of Arts
Field of study Graphic Arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Wojciech Kozłowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta ze sposobami rozumienia współczesnej wizualności, ze szczególnym uwzględnieniem filmu, gier wideo i obrazu w przestrzeni publicznej. 

 

Prerequisites

Ogólna orientacja w kulturze współczesnej.

 

Scope

Sztuka w przestrzeni publicznej. Reklama jako sztuka. Muzyka a sztuki wizualne. Gry wideo jako medium sztuki. Film jako najważniejsze medium współczesności. 

 

Teaching methods

Wykład i dyskusja.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Egzamin ustny ze znajomości lektur i wykładów.

 

Recommended reading

1. John Berger, Sposoby widzenia, Warszawa 2008

2. Nicolas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat, Warszawa/Kraków 2016

3. Michał Libera, Michał Mendyk, M.U.Z.Y.K.A., Warszawa 2017

4. Helena Taborska, Współczesna sztuka publiczna, Warszawa 1996 

5. Łukasz Biskupski, Prosto z ulicy, Warszawa 2017

6. Philip Kemp, Historia kina, Warszawa 2019

 

Further reading

1. Jason Schreier, Krew, pot i piksele, Kraków 2018

2. John Dovey, Helen W. Kennedy, Kultura gier komputerowych, Kraków 2011

3. Susan Sontag, O fotografii, Kraków 2017

 

Notes


Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 11-05-2021 00:26)