SylabUZ

Generate PDF for this page

Rejestracja i edycja obrazu ruchomego - course description

General information
Course name Rejestracja i edycja obrazu ruchomego
Course ID 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Anna Mazurkiewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Zaznajomienie z technologią rejestracji, edycji i kompresji ruchomego obrazu. Rozpoznanie metod narracji w obszarze wideo. Zaznajomienie z głównymi manifestami kina. Wstęp do historii kina awangardowego.

Prerequisites

Znajomość kluczowych zagadnień w obszarze sztuki filmowej i video. Ogólna wiedza z zakresu działania mediów elektronicznych do rejestracji obrazu oraz działania komputera.

Scope

Aspekt technologiczny - metody rejestracji obrazu ruchomego i kompresji obrazu video. Praca ze sprzętem do rejestracji obrazu. Dynamika i jakość obrazu, a szybkość rejestracji. Rozpoznawanie formatu obrazu. Programy do obróbki i montażu. Praca z programem Adobe Premiere - elementy interfejsu, zarządzanie projektem, import, eksport klatek, klipów, sekwencji.

Aspekt koncepcyjny - podstawy narracji: ilość ujęć, plany, cięcia, ekspresja postaci, znaczenie dźwięku, punkt widzenia, kulminacja, metody narracji: dokument, fikcja, eksperyment.

Podstawy pracy na planie filmowym – rodzaje ujęć, ustawienia kamery, świateł, postaci/obiektów.

Ćwiczenia tematyczne i realizacje własne.

Teaching methods

Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.

60% zaangażowanie studenta w wykonywanie ćwiczeń, aktywność oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.

40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze.

Recommended reading

1.      Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, 2006

2.      Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, 2007

3.      Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009

4.      Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik

Further reading

  1. Europejskie manifesty kina. Antologia. Opracowanie Andrzej Gwóźdź
  2. Piotr Marecki, Kino niezależne w Polsce 1989-2009. Historia mówiona, 2009
  3. Historia filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu, pod redakcją Łukasza Rondudy i Gabrieli Sitek, 2020

Notes


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 26-04-2021 20:46)