SylabUZ
Course name | Rejestracja i edycja obrazu ruchomego |
Course ID | 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Zaznajomienie z technologią rejestracji, edycji i kompresji ruchomego obrazu. Rozpoznanie metod narracji w obszarze wideo. Zaznajomienie z głównymi manifestami kina. Wstęp do historii kina awangardowego.
Znajomość kluczowych zagadnień w obszarze sztuki filmowej i video. Ogólna wiedza z zakresu działania mediów elektronicznych do rejestracji obrazu oraz działania komputera.
Aspekt technologiczny - metody rejestracji obrazu ruchomego i kompresji obrazu video. Praca ze sprzętem do rejestracji obrazu. Dynamika i jakość obrazu, a szybkość rejestracji. Rozpoznawanie formatu obrazu. Programy do obróbki i montażu. Praca z programem Adobe Premiere - elementy interfejsu, zarządzanie projektem, import, eksport klatek, klipów, sekwencji.
Aspekt koncepcyjny - podstawy narracji: ilość ujęć, plany, cięcia, ekspresja postaci, znaczenie dźwięku, punkt widzenia, kulminacja, metody narracji: dokument, fikcja, eksperyment.
Podstawy pracy na planie filmowym – rodzaje ujęć, ustawienia kamery, świateł, postaci/obiektów.
Ćwiczenia tematyczne i realizacje własne.
Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.
60% zaangażowanie studenta w wykonywanie ćwiczeń, aktywność oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.
40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze.
1. Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, 2006
2. Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, 2007
3. Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009
4. Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 26-04-2021 20:46)