SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium magisterskie |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-MGR-Ć-S14_pNadGenPI5AA |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie przez studenta podstawowej wiedzy dotyczącej metod i reguł badania naukowego oraz zdobycie umiejętności posługiwania się literaturą w zakresie wybranego tematu planowanej pracy magisterskiej.
Tworzenie docelowej wersji pisemnej pracy magisterskiej.
Wykład problemowy, dyskusja związana z wykładem, giełda pomysłów, konsultacje indywidualne z promotorem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie i przedłożenie części pracy magisterskiej – w formie pisemnej w wersji elektronicznej i w wydruku – nie mniej niż 30 stron standardowego maszynopisu. Wygłoszenie dwóch referatów dotyczących pracy magisterskiej podczas zajęć i przeprowadzenie dyskusji na przedstawione w referatach zagadnienia.
Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Zielona Góra 1996.
Lissa Z., Wstęp do muzykologii, Warszawa 1970.
Nowaczyk C., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, PWN, Warszawa-Poznań 1985.
Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław-Kraków-Warszawa 1979.
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995.
Sztabiński F., Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, Warszawa, 1997.
Brożek A., Wprowadzenie do metodologii: dla studentów teorii muzyki i muzykologii, Warszawa 2007.
Gołąb M., Spór o granice poznania dzieła muzycznego, Wrocław 2003.
Husman H., Wstęp do muzykologii, Warszawa 1968.
Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, PWN, Warszawa 1984.
Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych, red. R. Wroczyński, T. Pilch, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1970.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984.
Zaborowski Z., Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1973.
Zarys metodyki badań naukowych w pedagogice muzycznej, red. A. Kemp, Tłum. Andrzej Miśkiewicz, Janina Fyk, Zielona Góra 1997.
Zmodyfikowane przez dr hab. Barbara Literska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 18:57)