SylabUZ

Generate PDF for this page

Social Communication and Organiation of Events - course description

General information
Course name Social Communication and Organiation of Events
Course ID 03.2-WA-EASMD-KSO-W-S14_pNadGenF9HL3
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

- zdobycie wiedzy na temat współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury w kontekście podmiotów, form, mediów komunikacji

- zdobycie podstaw wiedzy w zakresie komunikacji w sferze kultury

- przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie różnych form komunikacji społecznej

- praktyczne przygotowanie do organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury, zwłaszcza kultury muzycznej.

Prerequisites

Brak wymagań

 

Scope

1. Proces komunikacji, jego elementy, rodzaje i uwarunkowania.

2. Podstawy public relations i media relations.

3. Sposoby kształtowania i badania opinii publicznej.

4. Tworzenie wizerunku.

5. Konferencja prasowa.

6. Wywiad.

7. Media. Prawo prasowe.

8. Podstawy projektowania i organizacji przedsięwzięć muzycznych (koncert, festiwal, cykl koncertowy, quiz muzyczny).

9. Przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia muzycznego z wykorzystaniem elementów i działań z zakresu komunikacji społecznej.

Teaching methods

Seminarium, konwersatorium, wykład problemowy, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena semestralna wynika z: 1. ocen uzyskiwanych na zajęciach; 2. oceny za realizację wybranej formy: przemówienia, wywiadu, prelekcji, dossier artystycznego, wystąpienia na konferencji prasowej, pytań do quizu muzycznego. Kryteria oceny: język, forma, poprawność merytoryczna, komunikatywność, oryginalność ujęcia; 3. oceny za aktywność w zespole projektującym i organizującym przedsięwzięcie muzyczne – koncert pedagogów i studentów (realizowane fakultatywnie).

Recommended reading

  1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001
  2. K. Wójcik – Public relations od A do Z, Warszawa 1997
  3. M.Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003 S.Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000
  4. J.Sobczak, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, Warszawa 2000

 

Further reading

  1. Podstawy marketingu, red. J.Altkorn, Kraków 2000
  2. Z.Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury
  3. A.Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej
  4. B.Gronbeck, K. German, D.Ehninger, A.Monroe, Zasady komunikacji werbalnej, Poznań 2001
  5. M.Mc Kay, M.Davis, P.Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, 2002

 

Notes

Zalecany udział studentów - w trybie wolontariatu - w realizacji przedsięwzięcia muzycznego organizowanego przez instytucję prowadzącą działalność kulturalną.


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 29-04-2021 14:40)