SylabUZ

Generate PDF for this page

Promotion and Marketing of Art - course description

General information
Course name Promotion and Marketing of Art
Course ID 03.2-WA-EASMD-PMK-Ć-S14_pNadGenZRTHA
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Credit

Aim of the course

- zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu podstawowych regulacji prawnych i organizacyjnych tyczących podmiotów działających w sferze kultury,

- poszerzenie wiedzy na temat stanu i uwarunkowań współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury, zdobycie umiejętności analizowania - w podstawowym zakresie - procesów i mechanizmów funkcjonowania kultury w ramach realiów rynkowych,

- zdobycie podstaw wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie działalności w sferze kultury (m.in. podstaw marketingu, reklamy, sponsoringu, kultury w mediach, etykiety menedżera),

- praktyczne przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie projektowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury, zwłaszcza kultury muzycznej.

 

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych. 

 

Scope

1. Podstawy i regulacje prawne działalności w sferze kultury.

2. Uwarunkowania funkcjonowania rynku kultury w Polsce. Polityka kulturalna.

3. Marketing. Marketing w kulturze.

4. Projektowanie przedsięwzięć kulturalnych.

5. Sponsoring.

6. Reklama.

7. Media. Prawo prasowe. Patronat medialny.

8. Elementy organizacji i zarządzania. Twórcze przywództwo.

9. Podstawy badania opinii publicznej.

10. Etykieta menedżera

11. Realizacja wybranych elementów promocji i organizacji działań kulturalnych (umowa o dzieło, umowa sponsorska, promocja w mediach, dossier artystyczne, strona www, folder reklamowy, analiza SWOT i in.).

Teaching methods

Seminarium, konwersatorium, wykład problemowy, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena semestralna wynika z: 1. ocen uzyskiwanych na zajęciach; 2. oceny za sporządzenie wybranej formy związanej z organizacją lub promocją w sferze kultury: umowy o dzieło, umowy sponsorskiej, projektu promocji w mediach, projektu strony www, folderu reklamowego, analizy SWOT i in. (kryteria oceny: język, forma, poprawność merytoryczna, oryginalność ujęcia); 3. oceny projektu przedsięwzięcia muzycznego, 4. oceny za aktywność w zespole projektującym, organizującym i realizującym przedsięwzięcie muzyczne – koncert pedagogów i studentów (zadanie realizowane fakultatywnie).

Recommended reading

  1. J.Grad, U.Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 1999 J.Grad, Badania uczestnictwa w kulturze artystycznej w polskiej socjologii kultury, Poznań 1997
  2. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001
  3. K. Wójcik, Public relations od A do Z, Warszawa 1997

 

Further reading

Notes

Zalecany udział studentów - w trybie wolontariatu - w realizacji przedsięwzięcia muzycznego organizowanego przez instytucję prowadzącą działalność kulturalną.


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 29-04-2021 14:41)