SylabUZ
Course name | Pedagogy |
Course ID | 05.0-WA-SWP-PE-S17 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej dotyczącej istoty, celów i prawidłowości procesu wychowania dzieci i młodzieży.
Kształcenie zainteresowań i umiejętności pedagogicznych poprzez:
Brak
1. Pedagogika zabawy.
2. Indywidualizacja w kształceniu.
3. Zasady nauczania – uczenia się.
4. Nauczyciel i szkoła w zmieniającym się społeczeństwie.
5. Autorytet i osobowość nauczyciela.
6. Niepowodzenia dzieci w nauce szkolnej.
7. Proces kształcenia.
8. Ćwiczenia i okoliczności wspomagające uczenie się.
9. Wychowanie i kształcenie dziecka zdolnego.
10. Terapia pedagogiczna.
11. Akceleracja rozwoju psychicznego i społecznego dzieci i młodzieży.
12. Rodzina i jej funkcja wychowawcza.
13. Model kompetencji zawodowych nauczyciela.
14. Edukacja ustawiczna.
15. ,,Muzyka świata‘‘ jako propozycja dla współczesnego wychowania humanistycznego.
- Dyskusja;
- Debata;
- Opis;
- Metody problemowe;
- Metoda projektów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ustne sprawdzenie wiadomości studenta ( udział w dyskusji, argumentacja własnego stanowiska).
Przygotowanie indywidualne lub w grupach prac pisemnych, gromadzenie i analiza materiałów dotyczących przedmiotu ( portfolio lub prezentacja multimedialna ).
Wygłaszanie referatów.
1. W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, W-wa 1993r.
2. W. Okoń, Słownik pedagogiczny, W-wa 1991r.
3. G. Miłkowska-Olejniczak, K. Uździcki (red.), Pedagogoika wobec przemian i reform oświatowych, Z. Góra 2000r.
4. M. Taraszkiewicz, Jak uczyć jeszcze lepiej, Poznań 2001r.
5. R. I. Arends, Uczymy się nauczać, W-wa 1994r.
6. M. Łobocki, Wybrane problemy wychowania nadal aktualne, Lublin 2004r.
7. K.Konarzewski, K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania – t. 1-2, W-wa 2002r.
8. M. Łobocki, Wybrane problemy wychowania nadal aktualne, Lublin 2004r.
9. Z. Kwieciński, B.Śliwerski (red.), Pedagogika.Podręcznik akademicki, W-wa 2003r.
10. Kołakowski Artur ,Zaburzenia zachowania u dzieci, Gdańsk 2018.
11. Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Warszawa 2013.
1. F. Bereźnicki, Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2001r.
2. K. Denek, Ku dobrej edukacji, Toruń 2005r.
3. B. Śliwerski, Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001r.
Modified by dr Anna Łuczak (last modification: 29-04-2021 21:05)