SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogiczne projekty muzyczne - course description

General information
Course name Pedagogiczne projekty muzyczne
Course ID 05.1-WA-EASMD-PedPrM-S20
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Łuczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie do pracy dydaktycznej i terapeutycznej w zakresie prowadzenia aktywnych/ekspresyjnych zajęć muzycznych Metodą E. E. Gordona.

 

Prerequisites

Zaliczone kursy ze specjalności nauczycielskiej z zakresu psychologii, pedagogiki i muzyki (prawidłowy śpiew indywidualny i zbiorowy, ruch przy muzyce, gra na instrumentach, tworzenie muzyki, percepcja muzyki), obowiązujące na studiach licencjackich (I stopnia).
 

 

Scope

Technika opracowania scenariuszy i realizacji zajęć muzycznych: ( w zakresie wybranej formy ekspresji)  Metodą E. E. Gordona.

1. Audiacja wstępna (akulturacja, imitacja i asymilacja).

2. Audiacja właściwa.

Typ 1. Słuchanie znanej lub nieznanej muzyki.

Typ 2. Czytanie znanej lub nieznanej muzyki.

Typ 3. Zapisywanie pod dyktando znanej lub nieznanej muzyki.

Typ 4. Odtwarzanie i wykonywanie znanej muzyki z pamięci.

Typ 5. Odtwarzanie i zapisywanie znanej muzyki z pamięci.

Typ 6. Tworzenie nieznanej muzyki i improwizowanie podczas jej wykonywania lub w ciszy.

Typ 7. Tworzenie nieznanej muzyki i improwizowanie podczas czytania.

Typ 8. Tworzenie nieznanej muzyki i improwizowanie podczas pisania.

Teaching methods

Metoda problemowo-odtwórcza,

Metoda improwizacji,

Metoda analityczno-problemowa.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Pozytywna ocena za samodzielnie przygotowany (opisany, przedstawiony/nagrany) scenariusz zajęć. Aktywny udział w zajęciach. Opracowanie i omówienie/przedstawienie wybranych zagadnień. Znajomość podstawowej literatury przedmiotu.

Recommended reading

 

  1. E. E. Gordona,  Improvisation in the music classroom (2003)
  2. “Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona” pod redakcją Jolanty i Miłosza Gawryłkiewicz. Wydanie I, Kraków 2010.
  3. Edwin Gordon, Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci, Kraków 1997.
  4. Teoria uczenia się muzyki według Edwina E. Gordona, Materiały II Seminarium Autorskiego w Krynicy 27 kwietnia – 3 maja 1995 roku pod red. E. Zwolińskiej i W. Jankowskiego.
  5. Zanurz się w program nauczania muzyki, Edwin E. Gordon, David G. Woods, Bydgoszcz 1999.
  6. Podstawy teorii uczenia się muzyki według edwina e. Gordona, Ewa Zwolińska (red.), Bydgoszcz 2000.
  7. Edwin Gordon, Sekwencje uczenia się w muzyce. Umiejętności, zawartość i motywy, Bydgoszcz, 1999.

Further reading

  1. Podstawa programowa nauczania muzyki wg teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona, Ewa A. Zwolińska, Mirosława M. Gawryłkiewicz, Bydgoszcz 2007
  2. Wychowanie muzyczne w szkole, nr 3/2004
  3. By Marilyn Lowe , Edwin E. Gordon - Music moves for piano: keyboard games – teacher’s edition

 

 

Notes


Modified by dr Anna Łuczak (last modification: 29-04-2021 23:14)