SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogiczne projekty muzyczne |
Kod przedmiotu | 05.1-WA-EASMD-PedPrM-S20 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie do pracy dydaktycznej i terapeutycznej w zakresie prowadzenia zintegrowanych zajęć muzycznych.
Zaliczone kursy ze specjalności nauczycielskiej z zakresu psychologii, pedagogiki i muzyki (prawidłowy śpiew indywidualny i zbiorowy, ruch przy muzyce, gra na instrumentach, tworzenie muzyki, percepcja muzyki).
Technika opracowania scenariuszy zajęć muzycznych: ( w zakresie wybranej formy ekspresji) Metodą Marii Montessori.
4. Materiały MM (oryginalny zestaw pomocy dydaktycznych):
5. Otoczenie dziecka.
6. Wrażliwe fazy rozwojowe dziecka.
Metoda artystycznych projektów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena za samodzielnie przygotowany (opisany, przedstawiony/nagrany) zintegrowany projekt muzyczny. Aktywny udział w zajęciach. Opracowanie i omówienie/przedstawienie wybranych zagadnień. Znajomość podstawowej literatury przedmiotu.
Współczesne inspiracje muzyką ludową / Aneta Hacia, Mirosław Grusiewicz // Wychowanie Muzyczne. – 2014, nr 4.
Twórcze warsztaty muzyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Założenia i podstawy / Urszula Słyk // Wychowanie Muzyczne. – 2015, nr 4.
Viva la musica : projekt edukacyjny / Danuta Dębska // Wychowanie Muzyczne. – 2015, nr 4.
W kąciku zabaw / Bogdan Lipiński, Jadwiga Lipińska // Wychowanie Muzyczne. – 2015, nr 2.
W krainie spokoju i radości / Maria Tomaszewska // Bliżej Przedszkola. – 2013, nr 7-8.
Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole / Gabriela Karin Konkol // Wychowanie Muzyczne. – 2015, nr 2.
Dlaczego miłośnicy hip-hopu powinni słuchać muzyki klasycznej? Scenariusz inscenizacji szkolnej / Marek Dudek // Wychowanie Muzyczne. – 2014, nr 2.
Dlaczego tradycja jest ważna w pracy z małymi dziećmi? Refleksje z realizacji projektu „Mały Kolberg” / Małgorzata Synowiec // Wychowanie Muzyczne. – 2015, nr 1.
Aktywne słuchanie muzyki według Batii Strauss / Małgorzata Białkowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9.
Soleil J. J., Lelong G. - Najsłynniejsze dzieła muzyki światowej – leksykon muzyki instrumentalnej, Łódź 1993, OPUS.
Turska I. - Przewodnik baletowy, PWM, Kraków 1997.
Popek S.(red.) - Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin 2001, Wyd. UMCS.
Bednarzowa B., Młodzikowska M. - Tańce, rytm, ruch, muzyka, Warszawa 1983.
Janiszewski M. - Muzykoterapia aktywna. Warszawa, 1993.
Zmodyfikowane przez dr Anna Łuczak (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 10:39)