SylabUZ

Generate PDF for this page

Improvisation - course description

General information
Course name Improvisation
Course ID 03.2-WA-EASMD-Impro MJ-S19
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
  • dr Artur Majewski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest wprowadzenie w zagadnienie improwizacji w muzyce jazzowej i estradowej oraz przedstawienie szeregu technik poszerzających umiejętności i świadomość studentów niezbędne dla wykonawstwa w stylistyce jazzowej, a w szczególności: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z improwizacją jazzową. [2] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [3] Rozwój (poznanie i praktyczne zastosowanie na przykładzie grupowej pracy z instrumentem) elementów improwizacji w aspektach: melodycznym, harmonicznym i rytmicznym, z uwzględnieniem jazzowego języka muzycznego.

Prerequisites

Wybór bloku przedmiotów Muzyka Jazzowa

Scope

Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:

- wykonawstwa solowego

- wykonawstwa solowego w kontekście sekcji rytmicznej

- współpracy w ramach sekcji rytmicznej

- kształtowania brzmienia zespołu instrumentalnego

- zastosowania technik improwizacji odpowiednich dla poszczególnych stylów jazzu

- melodyki, rytmu, frazowania i harmonii w muzyce jazzowej

Teaching methods

Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie prezentacji fragmentów nagranych improwizacji każdego ze studentów, pracy na zajęciach, obecności.

Recommended reading

M. Levine: The Jazz Theory

Nicolas Slonimski: Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., N.Y., 1974

A. Laverne: Tones of runes

J. la Porta: Jazz Articulation

W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz

 

 

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 03-05-2021 22:09)