SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Improwizacja II MJ |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-Impro MJ-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie w zagadnienie improwizacji w muzyce jazzowej i estradowej oraz przedstawienie szeregu technik poszerzających umiejętności i świadomość studentów niezbędne dla wykonawstwa w stylistyce jazzowej, a w szczególności: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z improwizacją jazzową. [2] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [3] Rozwój (poznanie i praktyczne zastosowanie na przykładzie grupowej pracy z instrumentem) elementów improwizacji w aspektach: melodycznym, harmonicznym i rytmicznym, z uwzględnieniem jazzowego języka muzycznego.
Wybór bloku przedmiotów Muzyka Jazzowa
Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:
- wykonawstwa solowego
- wykonawstwa solowego w kontekście sekcji rytmicznej
- współpracy w ramach sekcji rytmicznej
- kształtowania brzmienia zespołu instrumentalnego
- zastosowania technik improwizacji odpowiednich dla poszczególnych stylów jazzu
- melodyki, rytmu, frazowania i harmonii w muzyce jazzowej
Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie prezentacji fragmentów nagranych improwizacji każdego ze studentów, pracy na zajęciach, obecności.
M. Levine: The Jazz Theory
Nicolas Slonimski: Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., N.Y., 1974
A. Laverne: Tones of runes
J. la Porta: Jazz Articulation
W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-05-2021 22:09)