SylabUZ

Generate PDF for this page

Singing - course description

General information
Course name Singing
Course ID 03.2-WA-D-SPI-S18
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Michał Kocot
  • dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ
  • prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Doskonalenie techniki wokalnej. Praca nad rozszerzeniem skali głosu i wyrównaniem rejestrów. Praca nad repertuarem. Wyrabianie smaku muzycznego, wrażliwości estetycznej i poczucia piękna, rozwijanie umiejętności interpretacyjnych oraz samodzielnej pracy nad utworem.

 

Prerequisites

Egzamin wstępny

 

 

 

Scope

  1. Doskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu.
  2. Artykulacja w śpiewie.
  3. Metody pracy nad elementami techniki wokalnej (postawa śpiewacza; układ i położenie krtani, żuchwy, języka, podniebienia miękkiego; rezonans; oddech śpiewaczy; łączenie rejestrów, mix; wyrównanie barwy samogłosek; sposoby artykulacji).
  4. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): sześć utworów dowolne (aria, pieśń, piosenka)

Teaching methods

Indywidualna praca nauczyciela ze studentem  (ćwiczenia wraz z pokazem, praca z tekstem nutowym i dyskusja, doraźne rozwiązywanie zadań artystycznych i technicznych oraz wyznaczanie zakresu zadań do samodzielnego zrealizowania,dyskusje związane z wydarzeniami artystycznymi dotyczącymi wokalistyki).

Indywidualna praca studenta  (ćwiczenie, poznawanie literatury instrumentalnej, słuchanie gry i nagrań itp.).

Prezentacje publiczne wraz z analizą i sugestiami mającymi pomóc w osiągnięciu postępu w zakresie swobody estradowej.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego. Udział w koncercie lub popisie studenckim.

Recommended reading

  1. Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
  2. Tarasiewicz B., Potyczki z tremą. Koncert jako metoda aktywizowania pracy studenta, w: Media i metody wspomagające jakość kształcenia, red. K. Jankowski, B. Sitarska, C. Tkaczuk, Siedlce 2005

 

 

Further reading

  1. Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
  2. Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953
  3. Bregy E., Elementy techniki wokalnej, Warszawa 1974

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 03-05-2021 22:29)