SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy gry aktorskiej - course description

General information
Course name Podstawy gry aktorskiej
Course ID 03.2-WA-EASMP-PodGrAkt-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzanna Rudnicka - Pogłud, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

- Rozbudzenie wyobraźni i fantazji - wykorzystanie tych elementów w twórczości scenicznej.

− Praca nad strefą cielesną i duchową, jako jednością w warsztacie aktorskim.

− Uświadomienie swego bycia w przestrzeni scenicznej.

− Praca nad koordynacją ciała ( gest i ruch).

- Wykształcenie w studentach gotowości do podejmowania zadań aktorskich, zarówno indywidualnych jak i grupowych, opartych na intuicji i wyobraźni

Prerequisites

- Student potrafi wyrażać podstawowe emocje ( radość, gniew, smutek, strach, wstręt, zaskoczenie) w najprostszych zadaniach aktorskich.

Scope

1. Rozwijanie wyobraźni.

2. Pozbycie się wstydu przed występem publicznym.

3. Nabycie umiejętności szybkiego koncentrowania się na zadaniach scenicznych.

4. Umiejętność rozluźniania napięć mięśniowych.

5. Świadomość gestu i ruchu scenicznego.

6. Nabycie umiejętności improwizacji na zadany temat.

7. Dążenie do naturalności bycia na scenie.

8. Umiejętność prowadzenia dialogu scenicznego.

Teaching methods

- Praca indywidualna.

- Praca w grupach.

- Rozwiązywanie zadań artystycznych

- Wykonywanie scenek aktorskich bez tekstu.

- Praca z tekstem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1.Obecność i aktywność na zajęciach.

2.Prezentacja scenki iprowizowanej na zadany temat .

3 Prezentacja scenki przgotowanej w ramach zajeć ..

                                      

Recommended reading

1. K. Stanisławski – Praca aktora nad sobą, AST Kraków 2018

2. M. A. Czechow – O technice aktora, AKASHA 19

3. L. Górecki - Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora. CAK Warszawa 2000

 

 

Further reading

1. A. Siedlecki - Być aktorem. Podstawy techniki aktorskiej. WO  FOSZE 2010

Notes


Modified by dr hab. Marzanna Rudnicka - Pogłud, prof. UZ (last modification: 25-04-2021 15:57)