SylabUZ
Course name | Performatyka śpiewu |
Course ID | 03.2-WA-EASMD-PerŚpi-S21 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z koncepcją śpiewu jako performansu.
Znajomość podstawowego repertuaru wokalnego i predyspozycje wokalno-aktorskie.
1. Pochodzenie śpiewu.
2. Funkcje śpiewu.
3. Śpiew jako element kultury.
4. Retoryka muzyczna jako podstawa performatyki.
5. Emocja w śpiewie.
6. Figura retoryczna - znaczenie praktyczne.
7. Performans jako element dzieła.
8. Słowo podstawą muzyki wokalnej.
9. Ewolucja performatyki śpiewu.
10. Emisja głosu a performans.
11. Performans a kontakt w widzem.
12. Performans a aktorstwo.
13. Relacja kompozytora i performera.
14. Zadania performera.
15. Przyszłość performatyki śpiewu.
Wykład, prezentacja multimedialna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Test zaliczeniowy.
1. Elliott M., Singing in style: a guide to vocal performance practices, Yale 2006.
2. Utz Ch., Lau F., Vocal music and contemporary identities, Routledge 2013.
3. Mianowski J., Afekt w operach Mozarta i Rossiniego, Poznań 2010.
1. Moraczewski K., Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury, Poznań 2007.
2. Stanisławski K., Praca aktora nad sobą. Dziennik ucznia, t.1-2, Kraków 2010.
Modified by dr hab. Maciej Straburzyński, prof. UZ (last modification: 08-04-2021 19:57)