SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Interpretacja piosenki |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-InPio-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
- Zdobycie umiejętności realizowania własnych koncepcji artystycznych w oparciu i posiadaną technikę wokalną (doskonalenie emisji i elastyczności głosu).
- Świadome posługiwanie się ekspresją ciała i mimiką, jako podstawowych narzędzi aktora.
- Podstawy techniki wokalnej i umiejętność pracy głosem.
- Opracowanie pamięciowe tekstu i zapisu nutowego.
- Umiejętność interpretowania tekstu literackiego oraz analizowania warstwy muzycznej.
- Podstawowe przygotowanie ruchowo - taneczne.
- Kompleksowa, warsztatowa ( indywidualna i zbiorowa) praca nad piosenką.
- Emisja głosu
- śpiew oparty na wygodnym, naturalnym oddechu.
- właściwe operowanie frazą ( łączenie frazy muzycznej ze słowną).
- Analiza tekstu
- zrozumienie treści utworu ( wykorzystanie analogii i doświadczeń).
- dialog ze studentem - nakreślenie kierunków pomocnych w jego indywidualnej interpretacji.
- podkreślenie właściwych akcentów słownych, próba stworzenia postaci scenicznej opartej na wcześniejszej analizie i interpretacji.
- Ruch sceniczny
- próba połączenia ruchu z muzyką i śpiewem.
- Ćwiczenia
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
- Zaliczenie przedmiotu uwarunkowane jest obecnością na zajęciach oraz osiągnięciem wszystkich założonych efektów kształcenia w minimalnym akceptowalnym stopniu.
- Aktorska interpretacja piosenki
Andrzej Hejmej - Muzyczność dzieła literackiego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu M. Kopernika, Toruń 2012
Paweł Sobczak - Tekst piosenki jako dzieło literackie - dzieło literackie jako tekst .Zarys problematyki, przykłady realizacji. ,Folia Litteraria Polonica 2012
Leon Górecki - Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora, CAK, Warszawa 2000
Lech Tkaczyk - Postawa, mimika, gest, ASTRUM, Wrocław 2010
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzanna Rudnicka - Pogłud, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-04-2021 10:22)