SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów - course description

General information
Course name Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów
Course ID 03.2-WA-EASMD-PrWZak-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit

Aim of the course

Wiedza: zdobycie wiedzy w zakresie metod pracy z różnego rodzaju zespołami muzycznymi. Umiejętności: zdobycie umiejętności samodzielnego zaplanowania pracę zespołu w celu przygotowanie go do prób i koncertów. Kompetencja: zdobycie kompetencji w zakresie zaprojektowania i zrealizowania zajęć amatorskich zespołów wokalnych, instrumentalnych i wokalno – instrumentalnych.

 

Prerequisites

Zaliczenia przedmiotów „Zespół wokalny dla praktyk dyrygenckich studentów”, „Przygotowanie psychologiczno - pedagogiczne dla I etapu edukacji”, „Przygotowanie psychologiczno -pedagogiczne dla II etapu edukacji"

Scope

Obserwacja zajęć z wybranymi zespołami muzycznymi różnego typu. Praktyka odbywa się w placówkach kultury i oświaty. Praktyka może być realizowana w następujących punktach:

  • Poznanie aktywności muzycznej placówek kultury: jej struktury, organizacji zajęć grupowych, metod pracy i muzycznej społeczności w niej działającej.
  • Uczestnictwo w działalności zespołów muzycznych w charakterze obserwatora.

Zakres tematyczny obejmuje pogłębianie znajomości metod i form praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu zespołowego muzykowania oraz poznanie zasad wykonywania pracy liderów muzycznych w instytucjach o charakterze kulturalnym lub muzycznym.

Teaching methods

Realizacja zajęć oparta jest o wybrane metody: obserwacja uczestnicząca, metoda sytuacyjna, dyskusja, metody ekspresyjne, klasyczna metoda indywidualnej recenzji problemowej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Frekwencja i aktywność podczas zająć.

Zaliczenie przedmiotu – recenzja problemowa.

Recommended reading

1.Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003

2. Łukaszewski L., Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka, Warszawa 2009

3. Kodaly Z., Chóry dziecięce, tłum. W. Jankowska, Warszawa 1990

4. Sobierajska H., ABC kształcenie głosu w chórze, Poznań 1975

Further reading

1. Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, Kraków 1986

2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa 1995

3. Łastik A., Poznaj swój głos – twoje najważniejsze narzędzie pracy, Warszawa 2006

 

Notes


Modified by dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ (last modification: 30-04-2021 18:11)