SylabUZ
Course name | Basso continuo |
Course ID | 03.2-WA-EASMD-BaCont-S21 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie z zasadami odczytu zapisu basu cyfrowanego i wprowadzenie do realizacji basso continuo.
Podstawowe umiejętności w zakresie gry na instrumencie klawiszowym, wiedza z zakresu harmonii i zasad muzyki na poziomie licencjata.
Rys historyczny kształtowania się techniki basso continuo.
Zasady odczytu zapisu basu cyfrowanego.
Praktyczna realizacja zapisu basu cyfrowanego.
Realizacja akompaniamentu na podstawie odczytanego zapisu.
Elementy improwizacji na podstawie odczytanego przebiegu harmonicznego.
Pokaz, wykład, dyskusja, analiza partytur, ćwiczenie, samodzielna praca studenta.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Przygotowanie i praktyczna realizacja dwóch wybranych w porozumieniu z pedagogiem fragmentów zapisu basu cyfrowanego.
F. Wesołowski Basso continuo – teoria i praktyka, Łódź 2006
M. Bukofzer Muzyka w epoce baroku. Od Monteverdiego do Bacha, Warszawa 1970
Historia muzyki w XVII wieku pod redakcją Z. Szweykowskiego, Kraków 2000
Partytury dzieł instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych epoki Baroku
Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 28-04-2021 10:40)