SylabUZ
Course name | Poradnictwo wielokulturowe |
Course ID | 14.9-WP-PEDP-PW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Poradnictwo i socjoterapia |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z problemami alienacji i adaptacji kulturowej, uwrażliwienie na problemy dorosłych i małoletnich prezentujących mniejszości narodowe i etniczne.
Poradoznawstwo, Komunikacja społeczna, Pedagogika społeczna.
Zakres tematyczny wykładów:
Poradnictwo międzykulturowe (poradnictwo wielokulturowe, poradnictwo transnacjonalne, eurodoradztwo)
Kultura i jej składniki. Różnice kulturowe
Obszary życia społecznego prezentujące różnice międzykulturowe
Praktyka poradnictwa wielokulturowego w Polsce
Zakres tematyczny ćwiczeń:
Metody pracy z klientem pochodzącym z innego kręgu kulturowego (poradnictwo dla emigrantów, uchodźców, wędrowców)
Specyficzne problemy mniejszości kulturowych (język, płeć, wzorce kulturowe, szok kulturowy, nostalgia, samotność, alienacja)
Wybrane mniejszości narodowe i etniczne reprezentowane w Polsce
Problemy edukacji włączającej
Wykład – prezentacja, wykład podający
Ćwiczenia – prezentacja, praca w małej grupie, praca z tekstem
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady – wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Zaliczenie w formie kolokwium.
Ćwiczenia: kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą uzyskania oceny jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz prezentacja dotycząca analizy wybranej grupy mniejszości (narodowej, etnicznej, religijnej), diagnoza potrzeb, projektowanie działań pomocowych.
Ocenę końcową z przedmiotu stanowić będzie średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń.
Hall E.T., (2001), Ukryty wymiar, Warszawa.
Każdorazowo polecana przez prowadzącego
Modified by dr Marcin Szumigraj (last modification: 24-04-2021 06:39)