SylabUZ
Course name | Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna |
Course ID | 05.0-WP-PPWM-PŚOP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Wieloaspektowe poznanie sposobu funkcjonowania placówek edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych, ich podstawowych zadań i obszarów działalności, stosowanych metod pracy, procedur organizacyjnych, podziału kompetencji, planowania pracy i systemu kontroli. Podczas praktyki student zapoznaje się ze specyfiką zawodu nauczyciela, pedagoga (np. szkolnego), wychowawcy (np. w świetlicy szkolnej), opiekuna (np. w żłobku) oraz ich warsztatem pracy, a także doświadcza bezpośredniego kontaktu z dziećmi w środowisku instytucjonalnym.
Podstawy wiedzy z pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej i teorii wychowania
Poznawanie funkcjonowania placówek edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych – ich zadań, obszarów działalności, organizacji pracy, dokumentacji, stosowanych metod pracy, procedur organizacyjnych, podziału kompetencji, planowania pracy i systemu kontroli. Poznawanie dzieci w placówce jako grupy społecznej, poznawanie ich możliwości, zainteresowań i potrzeb. Poznawanie organizacji pracy na zajęciach z dziećmi, form aktywności, interakcji, komunikacji w grupie między nauczycielem, pedagogiem, opiekunem i dziećmi oraz między dziećmi. Poznawanie warsztatu pracy nauczyciela, opiekuna, pedagoga, wychowawcy odnośnie rozpoznawania możliwości dzieci, animowania sytuacji poznawczych, aktywizowania dzieci, dyscyplinowania, motywowania itp.. Analizowanie organizacji przestrzeni w sali przedszkolnej, szkolnej, świetlicy i w innych miejscach. Obserwowanie i prowadzenie dokumentacji hospitowanych placówek.
Praktycznego działania, obserwacji, dyskusji.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą zaliczenia praktyki jest obecność na zajęciach oraz terminowe rozliczenie wymaganej dokumentacji w postaci arkuszy obserwacji u nauczyciela prowadzącego przedmiot.
Dokumentacja prowadzona przez hospitowaną instytucję.
Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 11-04-2021 20:29)