SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychology of Learning and Education - course description

General information
Course name Psychology of Learning and Education
Course ID 05.8-WP-PPiWM-PUiW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Urszula Gembara
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zdobycie wiedzy dotyczącej mechanizmów psychologicznych wychowania i nauczania, umiejętność zastosowania tej wiedzy do rozumienia sytuacji wychowawczej.

Prerequisites

Wiedza z podstaw psychologii.

Scope

Cele i zakres psychologii  wychowawczej i uczenia się.  Pojęcie wychowania i nauczania.Transmisje wpływu wychowawczego. Metody wychowawcze – rola kary, nagrody i modelowania w procesie wychowawczym. Uwewnętrznianie norm i rozwój moralny dziecka. Różnice indywidualne w edukacji  i wychowaniu. Potrzeby wychowawcze na poszczególnych etapach rozwoju. Wychowanie a rozwój dziecka. Środowiska wychowawcze, ich pozytywny i negatywny wpływ na kształtowanie osobowości dziecka. Mechanizmy wychowania w szkole i rodzinie. Rola rodzica i rola nauczyciela w kontekście samorozwoju. Psychologiczna analiza wybranych środowisk i problemów wychowawczych. Wspieranie dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Teaching methods

Wykład, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia własne, key study, prace pisemne, dyskusja problemowa, metoda sytuacyjna, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 

Na ocenę końcową składa się ocena z zaliczenia ćwiczeń ( 50%) i ocena z egzaminu (50%).

Recommended reading

Brzezińska A.,Edukacja. [w:] Strelau J., ( red.) Psychologia. Podręcznik akademicki - Gdańsk, 2000

Dembo.M.H., Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa,1997

Mietzel G.,, Psychologia kształcenia. Gdańsk, 2002

Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza. Warszawa, 2002

 

Further reading

 

Pozostała literatura ustalana każdorazowo przez prowadzącego

Notes


Modified by dr Urszula Gembara (last modification: 29-04-2021 21:05)