SylabUZ
Course name | Pomoc w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia |
Course ID | 12.7-WP-PPiWM-PwSZZiZ |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
1. Przekazanie zasad bezpieczeństwa dzieci i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
2. Rozwinięcie umiejętności udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia.
Podstawowa wiedza z zakresu anatomii, fizjologii i rozwoju człowieka.
Prawne podstawy udzielania pierwszej pomocy wynikające z ustawy o Państwowym ratownictwie medycznym, Kodeksu karnego, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Zasady bezpieczeństwa ratującego, ratowanego, wytyczne resuscytacji krążeniowo-oddechowej zgodne rekomendacjami Europejskiej Rady Resuscytacji. Zajęcia praktyczne z użyciem fantomów i defibrylatora zewnętrznego z zakresu stanów zagrożenia życia i zdrowia układu krążeniowo-oddechowego, nerwowego, narządu ruchu. Wpływ warunków środowiska na organizm człowieka, oparzenia, udar cieplny, hipotermia, odmrożenia. Specyfika pracy z uczniem z chorobą przewlekłą: cukrzyca, padaczka, schorzenia kardiologiczne, astma.
Metoda analityczna, dyskusja problemowa, metoda sytuacyjna, praca w grupach, praca projektowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatorium: poprawne wykonanie wszystkich umiejętności realizowanych w czasie konserwatorium, kolokwium sprawdzające wiedzę; aktywny udział w zadaniach praktycznych dotyczących algorytmów postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia oraz symulacji zdarzeń; wykonanie projekt grupowego. Student nieobecny na zajęciach powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym.
Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0
1. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ http://www.bu.uz.zgora.pl/
Modified by dr Ewa Skorupka (last modification: 15-04-2021 12:57)