SylabUZ
Course name | Umuzykalnienie I |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-Umu1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z elementarnymi zasadami z zakresu nauki o muzyce, historii muzyki, kształcenia słuchu i rytmiki. Ich wykorzystaniem w procesie umuzykalniania dzieci, ich przydatnością w zintegrowanej pracy edukacji elementarnej a także podniesienie sprawności słuchowej, ruchowej, manualnej i wykonawczej.
Student powinien posiadać podstawowa wiedzę z zakresu kultury, psychologii, pedagogiki. Student powinien posiadać podstawowe zdolności i umiejętności muzyczne a także dobrą kondycję psychofizyczną,
Znaczenie zajęć umuzykalniających w ogólnym rozwoju dziecka – podstawy psychologiczno-pedagogiczne. Cele, treści, metody umuzykalnienia . Rodzaje zajęć umuzykalniających. Organizacja zajęć umuzykalniających. Wybrane zagadnienia z historii muzyki i literatury muzycznej. Audycje umuzykalniające dla dzieci i ich rodzaje. Założenia metody według Emila Jagues`a Dalcroze`a Carla Orffa. Zoltana Kodaly`a i in.,. Realizacja wartości rytmicznych - różne ćwiczenia ( ćwierćnuta, akcent i mara taktowa, taktowanie, ósemka, półnuta, cała nuta, pauzy, półnuta z kropką, synkopa, szesnastki, przedtakt). Taktowanie. Sylaby rytmiczne. Klocki rytmiczne.
Ćwiczenia i zabawy rytmiczne utrwalające różne zagadnienia muzyczne ( marsz, bieg, podskoki, sygnały muzyczne, koło, pary, korowody). Prezentacje studentów – propozycje audycji muzycznych dla dzieci, konkursów wiedzy o muzyce.
Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Opracowanie cyklu zajęć umuzykalniających i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci.
Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 13-04-2021 13:29)