SylabUZ
Course name | Praktyka śródroczna wychowawczo-dydaktyczna w klasach I-III |
Course ID | 05.1-WP-PPiWM-Pra3 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 45 | 3 | 45 | 3 | Credit with grade |
Celem praktyki jest nabycie i rozwinięcie przez studentów praktycznych umiejętności organizowania pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela klas I-III szkoły podstawowej oraz poznanie charakterystyki rozwojowej grupy uczniów klas I-III; student zdobywa umiejętności: samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w szkole - kl. I-III (w skali rocznej, tygodniowej i dziennej), projektowania i prowadzenia działań wychowawczo-dydaktycznych, obserwowania i analizowania zajęć pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych, oceny efektów prowadzonych działań wychowawczych, nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności potrzebnych do projektowania sytuacji edukacyjnych uwzględniających różne strategie pracy z uczniem klas I-III..
Podstawy wiedzy z pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej, teorii wychowania i pedagogiki wczesnoszkolnej.
Poznawanie funkcjonowania szkoły – zadań, organizacji pracy, dokumentacji (na poziomie wczesnej edukacji) Obserwowanie grupy uczniów klas I-III jako grupy społecznej, poznawanie dzieci ich możliwości i zainteresowań, potrzeb. Poznawanie organizacji pracy na zajęciach, form aktywności, interakcji, komunikacji w grupie między nauczycielem i uczniami oraz między uczniami. Poznawanie warsztatu pracy nauczyciela klas I-III – rozpoznawania możliwości uczniów, animowania sytuacji poznawczych, aktywizowania uczniów, dyscyplinowania, motywowania. Analizowanie organizacji przestrzeni w sali lekcyjnej w zależności od podejmowanego zadania. Konfrontowanie wiedzy praktycznej z
teoretyczną. Obserwowanie i analizowanie zajęć pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych. Ocena efektów
prowadzonych działań dydaktycznych i wychowawczych, nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności potrzebnych do projektowania sytuacji edukacyjnych uwzględniających różne strategie pracy z uczniem w szkole. Konsultacje i omawianie z nauczycielem-opiekunem praktyki oraz opiekunem praktyki z ramienia UZ obserwowanych zajęć pod kątem ich celów, treści, metod kształcenia i form organizacyjnych i in.
Metoda praktycznego działania,dyskusji, obserwacji, opisu, sprawozdania.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Odbycie, wymaganej regulaminem studiów, 45-godzinnej praktyki w szkole w klasach I-III. Podstawą zaliczenia praktyki jest obecność na zajęciach na terenie szkoły oraz
terminowe rozliczenie wymaganej dokumentacji w postaci arkuszy hospitacji u opiekuna praktyki z ramienia UZ.
Ocenę końcową stanowi ocena z praktyk.
Aktualnie obowiązująca podstawa programowa wychowania wczesnoszkolnego , pakiety edukacyjne dla danej grupy wiekowej uczniów, przewodniki metodyczne, projekty zajęć.
Dokumentacja prowadzona przez nauczyciela klas I-III..
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 29-04-2021 11:41)