SylabUZ
Course name | Methodology of education in kindergarten |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-MEJwP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 15 | 1 | Credit with grade |
Tutorial | 15 | 1 | 15 | 1 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi założeniami edukacji językowej dzieci w wieku przedszkolnym. Zapoznanie ze strategiami rozwijania zainteresowań czytelniczych u dzieci. Zapoznanie z klasycznymi i alternatywnymi metodami pracy w przedszkolu w kontekście nauki czytania i pisania.
Podstawy dydaktyki ogólnej, teorii wychowania oraz wiedza z zakresu psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Wykłady
Rozwój mowy dziecka. Przedszkolna edukacja polonistyczna według podstawy programowej. Cele, treści, metody i środki pracy na edukacji językowej. Założenia metodyczne przedszkolnej edukacji polonistycznej. Dojrzałość dziecka do edukacji polonistycznej. Gotowość dziecka do nauki czytania i pisania. Sens i znaczenie bajkoterapii. Istota i wykorzystanie inscenizacji.
Konwersatoria
Wprowadzanie dziecka w świat liter w świetle aktualnej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Analiza dokumentów ministerialnych w zakresie przedszkolnej nauki czytania i pisania. Programy i pakiety edukacyjne – analiza materiałów edukacyjnych. Przygotowanie dziecka na nauki czytania i pisania. Metody wprowadzania dzieci w świat pisma stosowane w praktyce edukacyjnej – obserwacje w przedszkolu, analiza pakietów edukacyjnych. Projektowanie zadań i zabaw wspierających dzieci w procesie przygotowania do nauki czytania i pisania. Literatura dla dzieci w wieku przedszkolnym – prezentacje wybranych pozycji książkowych. Konkurs na prezentację utworu literackiego dla dzieci. Rodzaje tekstów literackich w pracy z dziećmi. Czytanie dzieciom – prezentacje utworów literackich dla dzieci w przedszkolu. Przygotowanie inscenizacji do znanych utworów dla dzieci. Projektowanie zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Wykłady – wykład konwencjonalny, problemowy, prezentacje multimedialne.
Konwersatoria – podające (praca z tekstem, praca z dokumentem źródłowym), problemowe (dyskusja, meta plan, drzewo decyzyjne), praktycznego działania – projektowanie zadań, metoda przypadków, praca w grupach, burza mózgów, projekty i prezentacje multimedialne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Wykład zaliczenie na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów, pracy pisemnej
Konwersatoria
Zaliczenie z ocena na podstawie aktywnej obecności i dyskusji studentów, przygotowania scenariusza zajęć dla dzieci oraz zestawu ćwiczeń, przygotowanie inscenizacji do utworu literackiego dla dzieci.
Ocena końcowa
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen z wykładów i konwersatoriów.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego wykłady i ćwiczenia.
Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 15-04-2021 14:25)