SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of Physical Education I - course description

General information
Course name Methodology of Physical Education I
Course ID 05.2-WP-PPiWM-MWF1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Student poznaje miejsce wychowania fizycznego oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego w edukacji wczesnoszkolnej. 

Prerequisites

Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna.

Scope

Metody wychowania fizycznego stosowane w edukacji wczesnoszkolnej. Budowa lekcji, typy i rodzaje, ćwiczenia śródlekcyjne. Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka.

Teaching methods

Obserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie kolokwium z pytaniami otwartymi oraz pozycjami wyjściowymi stosowanymi w lekcjach wychowania fizycznego.
Podczas zaliczenia studenci otrzymują losowo wybrane pytani, z realizowanych bloków tematycznych.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Recommended reading

1. Dobosz J. 2014, Diagnoza kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, Narodowe centrum Badania Kultury Fizycznej, www.ncbkf.pl
2. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
3. Strzyżewski S. 2013, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej, AWF w Katowicach, Katowice.
4. Tatarczuk J., 2001, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, WSP, Zielona Góra.
5. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
6. Kierczak U., 2010, Koncepcja edukacji fizycznej : zdrowie, sport, rekreacja : wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik metodyczny, Kraków.
7. Warchoł K., 2015, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i programu "Mały Mistrz", Rzeszów.
8. Muszkieta R., 2004, Ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczycieli wychowania, Poznań.
9. Władysław Pańczyk Wł., Warchoł K., 2008, W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Rzeszów.
10. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/

Further reading

Notes


Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 12-04-2021 12:31)