SylabUZ
Course name | Methodology of Physical Education I |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-MWF1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Student poznaje miejsce wychowania fizycznego oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego w edukacji wczesnoszkolnej.
Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna.
Metody wychowania fizycznego stosowane w edukacji wczesnoszkolnej. Budowa lekcji, typy i rodzaje, ćwiczenia śródlekcyjne. Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka.
Obserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie kolokwium z pytaniami otwartymi oraz pozycjami wyjściowymi stosowanymi w lekcjach wychowania fizycznego.
Podczas zaliczenia studenci otrzymują losowo wybrane pytani, z realizowanych bloków tematycznych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Dobosz J. 2014, Diagnoza kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, Narodowe centrum Badania Kultury Fizycznej, www.ncbkf.pl
2. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
3. Strzyżewski S. 2013, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej, AWF w Katowicach, Katowice.
4. Tatarczuk J., 2001, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, WSP, Zielona Góra.
5. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
6. Kierczak U., 2010, Koncepcja edukacji fizycznej : zdrowie, sport, rekreacja : wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik metodyczny, Kraków.
7. Warchoł K., 2015, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i programu "Mały Mistrz", Rzeszów.
8. Muszkieta R., 2004, Ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczycieli wychowania, Poznań.
9. Władysław Pańczyk Wł., Warchoł K., 2008, W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Rzeszów.
10. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 12-04-2021 12:31)