SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka edukacji zdrowotnej - course description

General information
Course name Metodyka edukacji zdrowotnej
Course ID 05.2-WP-PPiWM-MEZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
  • dr Klaudia Kasowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki edukacji zdrowotnej; kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej;kształcenie umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy do projektowania własnego programu i planu pracy wychowawczo-profilaktycznej z małym dzieckiem.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki ogólnej, teoretycznych podstaw wychowania i psychologii rozwojowej.

Scope

Cele edukacji zdrowotnej. Treści kształcenia. Podstawa programowa edukacji zdrowotnej w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. Metody i formy jej realizacji. Środki dydaktyczne. Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-zdrowotnych. Aktywne działanie na rzecz zdrowia własnego i publicznego. Higiena otoczenia, żywienia, psychiczna, pracy i nauki. Choroby zakaźne i społeczne. Kształtowanie postaw prozdrowotnych, zachęcanie do zdrowego stylu życia.

Teaching methods

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktycznego działania.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów, kolokwium, prac w grupach oraz projektu. Ocena końcowa: średnia arytmetyczna pozytywnie zaliczonych zadań, prac, projektu i kolokwium.

Recommended reading

1. Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012

2. Edukacja zdrowotna / Ewa Syrek, Katarzyna Borzucka–Sitkiewicz. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009.

3. Dworak A., Edukacja zdrowotna w obszarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym, Wychowanie Na Co Dzień, nr 6/2009.

Further reading

Pozycje ustalane na bieżąco przez prowadzącego

Notes


Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 12-04-2021 00:20)