SylabUZ
Course name | Współczesne problemy socjologii edukacji |
Course ID | 14.2-WP-PPiWM-WPSE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zaznajomienie studentów z bieżącymi zagadnieniami dotyczącymi edukacji zarówno w zakresie teorii jak i praktycznego wymiaru funkcjonowania procesów i instytucji edukacyjnych,
Ukończony kurs socjologii ogólnej
Edukacja w warunkach społeczeństwa nowoczesnego i ponowoczesnego.
Rola edukacji w przełamywaniu barier kulturowych (eksperyment Jane Elliot).
Szkoła jako źródło oddziaływań społecznych (John Dewey)
Szkoła jako instytucja totalna
Relacja uczeń - nauczyciel w perspektywie koncepcji dramaturgicznej E. Goffmana
Mechanizmy deprywacji w systemie edukacji: (koncepcja kodów ograniczonych B. Bernsteina, koncepcja piętna E. Goffmana)
Społeczne uwarunkowania resocjalizacji jako szczególnego oddziaływania wychowawczego
wykład akademicki
praca z tekstem
dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia kończą się kolokwium. Ocena z ćwiczeń jest oceną z kolokwium, która może zostać podniesiona o 0,5-1 oceny w górę w przypadku studentów aktywnych
Wykład kończy się egzaminem. Ocena z wykładów jest oceną z egzaminu.
Ocena końcowa jest średnią ocen z wykładów i ćwiczeń.
Dewey John, Jak myślimy, Warszawa, PWN 1988
Meighan Roland., Socjologia edukacji, Toruń, UMK 1993
Janowski Andrzej., Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa, WSiP 1995
Mikiewicz Piotr., Społeczne światy szkół średnich: od trajektorii marginesu do trajektorii elit, Wrocław, TWP 2005.
Socjolingwistyczna teoria Basila Bernsteina [w:] Piotrowski A., Ziółkowski M., Zróżnicowanie językowe a struktura społeczna Warszwa, PWN 1976
Rokicki Jarosław, Szkoła jako instytucja totalna, [w:] Manipulacja. Pedagogiczno-społeczne aspekty cz.1. (red.) Joanna Aksman, Kraków, Oficyna Wydawnicza AFM, 2010
Modified by dr Artur Kinal (last modification: 26-04-2021 14:11)