SylabUZ

Generate PDF for this page

Projektowanie ofert edukacyjnych - course description

General information
Course name Projektowanie ofert edukacyjnych
Course ID 05.2-WP-PPiWM-POE
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
  • dr Klaudia Kasowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poszerzanie wiadomości studentów z zakresu dydaktyki ogólnej, doskonalenie umiejętności projektowania ofert dydaktycznych z wykorzystaniem zróżnicowanych metod,form, środków pracy w odniesieniu do dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wobec dzieci wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne.

Prerequisites

Podstawy dydaktyki ogólnej.

Scope

Konstrukcja konspektów. Formułowanie celów dydaktyczno-wychowawczych zgodnych z programem kształcenia w klasach I-III i w przedszkolu. Dobór metod nauczania i uczenia się w zależności od wymogów sytuacji i indywidualnych możliwości, potrzeb uczniów w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Charakterystyka i dobór form organizacyjnych w zależności od realizowanych zadań i wieku dzieci. Dobór środków dydaktycznych, projektowanie materiałów dydaktycznych. Aktywizowanie jako ważna kompetencja nauczycielska. Rozwijanie ciekawości, aktywności poznawczej, motywowanie uczniów w klasach I-III. Ocenianie w klasach I-III. Specjalne potrzeby edukacyjne- rodzaje i sposoby ich zaspokajania przez nauczyciela szkoły i przedszkola .

Teaching methods

Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, metoda projektu, prezentacje, metoda przypadków, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia konwersatoriów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocena końcowa to ocena będąca średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych za poszczególne zadania.

Recommended reading

1. Bereźnicki F., Dydaktyka – wybrane zagadnienia, Szczecin 2007.

2. Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2007.

3. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – implikacje dydaktyczne i wychowawcze, red. D. Umiastowska, J. Gebreselassie, Gorzów Wlkp. 2014.

4. Klus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i znaczeń, Warszawa 2010.

5. Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.

6. Limont W., Uczeń zdolny: jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk 2005.

7. Niemierko B., Kształcenie szkolne: podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007.

Further reading

1. Eby J., Smutny J., Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, Warszawa.

2. Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Warszawa 1994.

3. Hurlock E., Rozwój dziecka, Warszawa 1985.

4. Poznać, zrozumieć, doświadczyć: konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, red. J. Bonar, Kraków 2011.

Notes


Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 11-04-2021 21:06)