SylabUZ
Course name | Projektowanie ofert edukacyjnych |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-POE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poszerzanie wiadomości studentów z zakresu dydaktyki ogólnej, doskonalenie umiejętności projektowania ofert dydaktycznych z wykorzystaniem zróżnicowanych metod,form, środków pracy w odniesieniu do dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wobec dzieci wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne.
Podstawy dydaktyki ogólnej.
Konstrukcja konspektów. Formułowanie celów dydaktyczno-wychowawczych zgodnych z programem kształcenia w klasach I-III i w przedszkolu. Dobór metod nauczania i uczenia się w zależności od wymogów sytuacji i indywidualnych możliwości, potrzeb uczniów w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Charakterystyka i dobór form organizacyjnych w zależności od realizowanych zadań i wieku dzieci. Dobór środków dydaktycznych, projektowanie materiałów dydaktycznych. Aktywizowanie jako ważna kompetencja nauczycielska. Rozwijanie ciekawości, aktywności poznawczej, motywowanie uczniów w klasach I-III. Ocenianie w klasach I-III. Specjalne potrzeby edukacyjne- rodzaje i sposoby ich zaspokajania przez nauczyciela szkoły i przedszkola .
Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, metoda projektu, prezentacje, metoda przypadków, metoda działań praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia konwersatoriów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocena końcowa to ocena będąca średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych za poszczególne zadania.
1. Bereźnicki F., Dydaktyka – wybrane zagadnienia, Szczecin 2007.
2. Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2007.
3. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – implikacje dydaktyczne i wychowawcze, red. D. Umiastowska, J. Gebreselassie, Gorzów Wlkp. 2014.
4. Klus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i znaczeń, Warszawa 2010.
5. Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.
6. Limont W., Uczeń zdolny: jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk 2005.
7. Niemierko B., Kształcenie szkolne: podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007.
1. Eby J., Smutny J., Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, Warszawa.
2. Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Warszawa 1994.
3. Hurlock E., Rozwój dziecka, Warszawa 1985.
4. Poznać, zrozumieć, doświadczyć: konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, red. J. Bonar, Kraków 2011.
Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 11-04-2021 21:06)