SylabUZ
Course name | Methodology of Physical Education II |
Course ID | 05.2-WP-PPiWM-MWF2 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji elementarnej oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz
motorycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.
Zaliczenie treści programowych z VI semestru
Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego.Opracowanie konspektu oraz samodzielne prowadzenie lekcji lekcji wychowania fizycznego.
analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć oraz frekwencja i aktywny udział w zajęciach.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.
2. Strzyżewski St., 1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WS i P, Warszawa.
3. Maszczak T., 2000, Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym. AWF Wrocław.
4. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
5. Kierczak U., 2010, Koncepcja edukacji fizycznej : zdrowie, sport, rekreacja : wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik metodyczny, Kraków.
6. Warchoł K., 2015, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i programu "Mały Mistrz",
Rzeszów.
7. Bondarowicz M., Staniszewski T., 2008, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa.
8. Bieżuńska E, Wierzbicka - Toruń M., 2007, Nowe zabawy i gry sportowe z nietypowymi przyborami : poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych Wydawnictwo "Aker",
Łysomice .
9. Białek U., Wolfart-Piech J.,2018, Magia zabawy-Program wychowania fizycznego dla klas I-III, Wrocław.
10. Czasopisma i e-booki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych; http://www.bu.uz.zgora.pl/
1. Lider
2. Kultura fizyczna
3. Wychowanie fizyczne i zdrowotne
Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 12-04-2021 12:43)