SylabUZ

Generate PDF for this page

Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy umysłowej w przedszkolu i szkole - course description

General information
Course name Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy umysłowej w przedszkolu i szkole
Course ID 05.9-WP-PPiWM-ZBiHPwPiS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z wymogami i zasadami organizacji bezpiecznego  pobytu dziecka w przedszkolu i szkole. Rozumienie właściwej organizacji procesu uczenia się dzieci i uczniów , zgodnych z wymogami i zasadami higieny pracy umysłowej. Stosowanie adekwatnych przepisów formalnych do wymogów sytuacji.

Prerequisites

Zrealizowany kurs: Psychologia rozwoju dziecka.

Scope

1. Akty prawne regulujące kwestie  bezpieczeństwa i higieny w szkołach i przedszkolach

2.  Organizacja warunków pobytu dzieci w przedszkolu i w szkole zgodnie z założeniami bhp.

3. Higiena procesu uczenia się, organizacji procesu kształcenia

4. Obowiązki nauczycieli w zakresie bhp w przedszkolu i w szkole

5. Zadania dyrektora w zakresie bhp w przedszkolu i w szkole

6. Obowiązki Organu Prowadzącego i Organu Nadzoru

 

Teaching methods

Dyskusja, praca z tekstem źródłowym, rozmowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia wykładu jest przygotowanie pracy pisemnej na zadany temat, obecność na wykładach i aktywny udział w zajęciach.

Recommended reading

1. Ustawa Prawo oświatowe z 14 grudnia 2016r.  - Dz. U. 2017, poz. 59 z poźn. zm.

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach – Dz. U. 2003 nr 6 poz. 69 z późn.zm.

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego – Dz. U. 2017, poz. 1658 z późn zm.

4. Raport Najwyższej Izby Kontroli, Delegatury w Zielonej Górze, pt. Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny uczenia się w szkołach publicznych, Warszawa 2014, Wyd. NIK.

5. Cichy D., Strumińska-Doktór A., Poradnik do oceny higieny procesu nauczania – uczenia się w szkole podstawowej, Główny Inspektorat Sanitarny, Warszawa 2011.

6. Mazurkiewicz G. (red.), Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012.

Further reading

Zgodnie z zaleceniem prowadzącego, w zależności od aktualizowanych przepisów.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 04-05-2021 07:26)