SylabUZ
Course name | Projektowanie programów autorskich |
Course ID | 05.1-WP-PPiWM-PPA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 9 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania programów autorskich i innowacji pedagogicznych. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej. Zapoznanie z możliwościami innowacyjnej pracy nauczyciela z dziećmi. Kształcenie umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy do projektowania własnego programu opartego na autorskiej koncepcji pracy z małym dzieckiem.
Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki oraz pedagogiki zdolności i twórczości.
Zasady pracy nad programem autorskim. Cele programu kształcenia – ich definiowanie, sposoby formułowania, operacjonalizacja i osiąganie. Materiał nauczania: selekcja i gradacja treści kształcenia; wiedza szkolna i pozaszkolna. Procedura oceniania uczniów: strategie oceniania, ujecie metodyczne i ideologiczne, ocena opisowa i bieżąca. Projektowanie rozwiązań praktycznych i ewaluacja programu.
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności studentów, zaprojektowania i analizy autorskiego programu, prezentacji do wybranego zagadnienia.
Ocenę końcową stanowi ocena z konwersatorium
Barański Cz., Uwarunkowania działalności innowacyjnej nauczycieli, Warszawa 1986.
Figiel M., Szkoły autorskie w Polsce, Kraków 2001.
Komorowska H., O programach prawie wszystko, Warszawa 1999.
Lesiak-Laska, Uwarunkowania i efekty innowacji pedagogicznych nauczycieli klas początkowych, Rzeszów 1998.
Magda-Adamowicz M., Uwarunkowania efektywności kształcenia nauczycieli klas I-III w zakresie twórczości pedagogicznej, Zielona Góra 2009.
Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk, 2001.
Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007.
Popek S ., Psychologia twórczości plastycznej, Kraków 2010.
Uszyńska-Jarmoc J., Twórcza aktywność dziecka: teoria, rzeczywistość, perspektywy rozwoju, Białystok 2003.
Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 16-04-2021 14:17)