SylabUZ
Course name | Edukacja integracyjna i włączająca |
Course ID | 05.6-WP-PPiWM-EIiW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 10 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poznanie przez studentów założeń edukacji włączającej, teoretycznych i prawnych podstaw, a także zasad organizacji. Uwrażliwienie studentów na współodpowiedzialność nauczycieli, pedagogów specjalnych oraz rodziców w procesie edukacji włączającej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kształtowanie u studentów postawy akceptacji wobec dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wiedza na temat możliwości i ograniczeń edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wykład
1) Społeczna integracja, normalizacja, społeczna inkluzja jako teoretyczne zaplecze pedagogiki integracyjnej i włączającej oraz edukacji integracyjnej i włączającej. 2) Zasady organizacji edukacji włączającej wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3) Edukacja włączająca w świetle międzynarodowych dokumentów oraz polskiego prawa oświatowego. 4) Specjalne potrzeby dzieci - możliwości ich diagnozowania oraz zaspokajania w warunkach edukacji włączającej. 5) Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością w Polsce. 6) Współpraca nauczycieli z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 7) Planowanie edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: współodpowiedzialność nauczycieli, pedagogów specjalnych oraz rodziców.
Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Kolokwium z treści wykładów. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60%); dostateczna (61-75%), dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%).
Ocena z przedmiotu
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wykładów. Ocenę końcową stanowi ocena z kolokwium z treści wykładów.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 04-05-2021 07:09)