SylabUZ

Generate PDF for this page

Muzykoterapia w edukacji i terapii osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową - course description

General information
Course name Muzykoterapia w edukacji i terapii osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową
Course ID 05.6-WP-PSSM-MwETPCNR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Cel główny: poznanie, umiejętne metodyczne i praktyczne zastosowanie elementów muzykoterapii w pracy profilaktyczno-terapeutycznej Cele szczegółowe: słuchacz: poznaje wykorzystanie sztuki muzycznej w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością. Pracuje indywidualnie i grupowo, twórczo i odtwórczo, w tym: pracuje nad emocjami, tworzy projekty zajęć muzykoterapeutycznych.

Prerequisites

Dobra kondycja psychofizyczna

Scope

  1. Wprowadzenie do teoretycznych założeń muzykoterapii. Kierunki i badania naukowe w muzykoterapii. Wybrane metody i podejścia w muzykoterapii, ich zastosowanie w pracy z osobami z niepełnosprawnością ruchową.Terapeutyczne znaczenie muzyki- ćwiczenia muzyczno-ruchowe, z zakresu choreoterapii, i in. Podstawowe warunki organizacji zajęć z muzykoterapii.Przykładowe scenariusze  z  wykorzystaniem m.in.Mobilnej Rekreacji Muzycznej.według Macieja Kieryła, Terapii dźwiękiem według Petera Hessa.

Teaching methods

Praca z grupą, aktywne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność muzyczna podczas zajęć. Przygotowanie scenariusza zajęć muzykoterapeutycznych.

Recommended reading

  1. Metera A. (2006). Muzykoterapia. Muzyka w medycynie i edukacji. Leszno.

  2. Piotrowska B. (1998). Muzykoterapia. Jelenia Góra.

  3. Kronenberger M., (2003), Muzykoterapia. Szczecin

  4. Stadnicka J. (1998). Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową. Warszawa.

  5. Kataryńczuk-Mania ;., red., (2017), Z zagadnień terapii artystycznej, logopedycznej i pedagogicznej,.Zielona Góra-Skarbona

  6. Każdorazowo aktualizowana i przekazywana słuchaczom przez prowadzącego.

Further reading

  1. Galińska E. (1992). Psychoterapeutyczne założenia muzykoterapii. „Muzykoterapia”, nr 2/2
  2. Kierył M. (2002). Standardy muzykoterapii aktywnej w szpitalu pediatrycznym. IMED „Standardy Medyczne”, nr 11.
  3. Cylulko P., Gładyszewska-Cylulko J,(2014),  red., Muzykoterapia  stałość i zmiana, Wrocław.
  4. Stachyra K. (2012), red.,Podstawy muzykoterapii, Lublin. 
  5. Zalewski M., (2008), Muzyczna zabawa, Rzeszów

Notes

brak


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 30-04-2021 17:14)