SylabUZ
Course name | Praca z rodziną osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-SWRA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 10 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poznanie sytuacji rodzinnej dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poznanie metod diagnostycznych oraz metod i form pracy z rodziną dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Opanowanie umiejętności pracy z rodziną dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (formy indywidualne i grupowe). Uwrażliwienie studentów na złożoność sytuacji rodziców wychowujących dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Podstawowa wiedza z zakresu spektrum zaburzeń autystycznych.
Wykłady
1) Sytuacja rodziny dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych. 2) Przemiany w rodzinie, problemy i trudności, zmiana ról, kryzysy rodziny. 3) Etapy przystosowania do niepełnosprawności dziecka. 4) Wspmaganie rodziny dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. 5) Współpraca z rodzicem dziecka autystycznego w placówce oświatowej. 6) Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy wpierania rodziny z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Ćwiczenia
1) Rodzina jako system. Podstawowe założenia teorii systemowych 2) Rodzina z dzieckiem z ASD jako system w kryzysie 3) Wybrane interwencje terapeutyczne w pracy z rodzicem osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. 4) Metody diagnozowania sytuacji rodziców osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. 5) Indywidualne i grupowe metody pracy pedagoga z rodzicami dziecka z zaburzenianmi ze spektrum autyzmu. 6) Opracowanie projektu scenariusza spotkania z rodzicami na temat kompetencji rodzicielskich oraz trudności rozwojowych i wychowawczych dziecka zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Wykłady: wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz.
Ćwiczenia: dyskusja, praca w grupach, socjodrama.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie wykładów: egzamin ustny lub pisemny. Kryteria ocen w przypadku egzaminu pisemnego: 3.0 (60%); 4.0 (75%); 5.0 (90%)
Zaliczenie z ćwiczeń: projekt - przygotowanie scenariusza spotkania z rodzicami i jego prezentacja, aktywność na zajęciach.
Ocena końcowa: średnia ocen z ćwiczeń i wykładu.
Modified by dr Natalia Gumińska (last modification: 24-04-2021 13:08)