Rozwijanie umiejętności komunikowania się, aktywnego słuchania, rozumienia emocji towarzyszących komunikacji, budowania właściwych warunków do porozumiewania się z innymi ludźmi.
Prerequisites
Brak
Scope
Relacje interpersonalne. Tworzenie interakcji. Związki między ludźmi.
Komunikacja werbalna. Komunikacja niewerbalna.
Reakcja na wiadomości. Słuchanie. Dialog.
Emocje w relacjach.
Dynamika relacji interpersonalnych.
Intymność i dystans w relacjach interpersonalnych.
Klimat porozumiewania się.
Radzenie sobie z konfliktami.
Rozwiązywanie konfliktów, efektywne sposoby współpracy i pracy zespołowej.
Samodoskonalenie się w relacjach interpersonalnych.
Teaching methods
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
metody poszukujące: wypowiedzi uczestników na zadany temat, ćwiczenia sytuacji komunikacji w małych grupach, gry zespołowe, case dydaktyczne
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Na ocenę końcową składają się:
ocena z kolokwium
ocena aktywności (100% zadań realizowanych na ćwiczeniach, obecność, udział w dyskusjach)
Ocena końcowa składa się w 50% z oceny z kolokwium i w 50% z oceny z aktywności
Recommended reading
Adler Ronald B., Rosenfeld Lawrence B., Proctor II Russel F., Relacje interpersonalne: proces porozumiewania się, Wyd. Rebis., Poznań 2006
Baney Joann, Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska: International Publishing Service, Warszawa 2009
Further reading
Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008