SylabUZ
Course name | Praktyka zawodowa terapii pedagogicznej 2 |
Course ID | 05.0-WP-P-PZTP2- 21 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical therapy and pedagogics of skills |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 6 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | - | - | 60 (including as e-learning) |
4 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Umożliwienie studentom zdobycia umiejętności zawartych w sylwetce absolwenta oraz pogłębienia praktycznej wiedzy z zakresu diagnozy i pracy z dziećmi zdolnym, uzdolnionymi i twórczymi w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą podczas studiów podyplomowych. Poznanie dokumentacji prowadzonej przez pedagoga. Zapoznanie się z metodyką diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych, uzdolnionych i twórczych. Zapoznanie się ze specyfiką pracy pedagogicznej prowadzonej z osobami przejawiającymi zdolności, uzdolnienia i twórczość. Doskonalenie umiejętności planowania pracy diagnostycznej i animacyjno-treningowej. Gromadzenie materiałów przydatnych do przyszłej pracy.
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, pedagogiki zdolności i twórczości oraz metodyki pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym
Poznanie struktury organizacyjnej oraz zasad funkcjonowania placówki, w której odbywa się praktyka z pedagogiki zdolności i twórczości. Poznanie zakresu działalności placówki. Zapoznanie się z dostępną w danej placówce dokumentacją. Analizę otoczenia instytucji oraz ocenę jego wpływu na działalność i funkcjonowanie instytucji. Zapoznanie się ze sposobami sprawowania bieżącego nadzoru nad warunkami pracy w danej placówce. Zapoznanie z organizacją warsztatu nauczyciela pracującego z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Obserwacja zajęć z dziećmi zdolnymi i twórczymi. W trakcie praktyki student ma możliwość samodzielnego prowadzenia zajęć. Uczestnik studiów podyplomowych ma obowiązek przeprowadzić 60 godz. praktyki z pedagogiki zdolności z zastrzeżeniem, że 20 godz. praktyki realizuje w przedszkolu, kolejne 40 godz. w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej, według poniżej podanego schematu:
1. 4 godzin (tj. po 2 godz. w przedszkolu i szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) przeznaczamy na zapoznanie się z organizacją placówki oświatowej.
2. 6 godz. (tj. po 3 godz. w przedszkolu, szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) przeznaczamy na zapoznanie się z organizacją placówki oświatowej hospitacja zajęć kierunkowych i pokrewnych. W tym czasie student aktywnie uczestniczy we wszystkich działaniach opiekuna i dzieci oraz zapoznaje się ze specyfiką i stylem pracy z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Asysta w prowadzeniu zajęć, pomoc w opracowywaniu materiałów metodycznych, pomoc zajęciach dydaktycznych. Obserwacja i czynny udział w zajęciach z zakresu diagnozy i animacyjno-treningowej z dziećmi zdolnymi i twórczymi.
3. Pozostałe 50 godzin (tj. po 25 godz. w przedszkolu i w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) uczestnik przeznacza na samodzielne organizowanie i prowadzenie zajęć animacyjno-treningowych z dziećmi zdolnymi i twórczymi.
Obserwacja, pokaz, praca z dokumentem źródłowym, działanie praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem uzyskania zaliczenia z praktyki jest dokumentacja praktyki: Dziennik Praktyk, w którym odnotowane są i potwierdzane przez opiekuna praktyk wszystkie działania związane z odbywanymi praktykami, konspekty do prowadzonych samodzielnie zajęć, ocena wystawiona przez opiekuna praktyki i potwierdzona przez dyrektora placówki..
Według zaleceń nauczyciela i opiekuna praktyk
według zaleceń nauczyciela i opiekuna praktyk
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 27-04-2021 12:45)