SylabUZ

Generate PDF for this page

Fundamentals of Journalistic Expertise / Television Workshop - course description

General information
Course name Fundamentals of Journalistic Expertise / Television Workshop
Course ID 14.1-WH-DiksP-PRM-7 - 14
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 7
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Łukasz Młyńczyk, prof. UZ
  • dr Anna Ratke-Majewska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Exam
Class 30 2 - - Credit

Aim of the course

Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami z zakresu public relations i marketingu politycznego z perspektywy teoretycznej oraz praktycznej, w tym z zagadnieniem metod i narzędzi najczęściej stosowanych w działalności PR. Słuchacz zdobywa kompetencje efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR i marketingu politycznego.

Prerequisites

Brak.

Scope

Wykład i ćwiczenia (tematyka podzielona zgodnie z ustaleniami prowadzącego):

  1. Public relations: co to takiego?
  2. Powstanie i ewolucja PR
  3. Zarządzanie PR
  4. Strategie PR
  5. Techniki i zastosowanie PR
  6. Czym jest marketing polityczny?
  7. Kampania polityczna w ujęciu marketingowym.
  8. Wizerunek lidera politycznego
  9. Reklama polityczna.
  10. Polityczna reklama negatywna.
  11. Etykieta w wizerunku.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, case study, praca z tekstem, analiza źródeł audiowizualnych, praca w grupach, praca indywidualna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia ćwiczeń:

W celu uzyskania zaliczenia zajęć należy:

  1. Aktywnie uczestniczyć w zajęciach 
  2. Przygotować i przedstawić projekt

Warunki zaliczenia wykładu:

Egzamin pisemny.

Recommended reading

 Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyjne, Toruń 2004

Kolczyński M., Sztumski Janusz, Marketing polityczny. Kształtowanie indywidualnych i zbiorowych opinii, postaw i zachowań, Katowice 2003

Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, [red.] M. Jeziński, Toruń 2005

Marketing polityczny w teorii i praktyce, [red.] A. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2009

Marketing polityczny. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji?, [red.] P. Pawełczyk, Poznań 2007

Marketing polityczny: założenia teoretyczne, reguły działania, praktyka kampanijna, [red.] M. Kolczyński, Katowice 2005

Black S., Public relations, Kraków 2005

Goban-Klas T., Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1996

Leary M., Wywieranie wrażenia na innych, Gdańsk 2007

Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998

Pease A. i B., Mowa ciała, Poznań 2007

Further reading

Zgodna z tematyką projektu.

Notes

Brak.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 13-05-2021 13:21)