SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction of Higher Education/Cultural Life in the City and Region - course description

General information
Course name Introduction of Higher Education/Cultural Life in the City and Region
Course ID 11.9--FiPlP-WDSW/ŻkmIr-S20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Ogólne wprowadzenie do studiów wyższych oraz zaznajomienie studentów z ofertą kulturalną miasta i regionu.

Prerequisites

brak

Scope

Specyfika studiów licencjackich na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (koncepcja i program studiów) oraz organizacja kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim i Wydziale Humanistycznym (zasady wyboru specjalności; formy zaliczania przedmiotów w obrębie danego kierunku; zasady punktacji ECTS; regulamin studiów); organizacja Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Humanistycznego i Instytutu Filologii Polskiej; zapoznanie z Biblioteką Uniwersytecką; programy krajowej i międzynarodowej wymiany studentów (Erasmus, MOST i inne); pomoc materialna, koła naukowe i organizacja życia studenckiego (tu m.in. samorząd studencki) na Uniwersytecie Zielonogórskim. Zielona Góra - miasto, instytucje kultury, kalendarz imprez kulturalnych; udział studentów przynajmniej w trzech wydarzeniach kulturalnych (wyjścia grupowe na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd. potwierdzone przedłożeniem biletów wstępu oraz samodzielnie napisanymi recenzjami właściwych wydarzeń/imprez kulturalnych). Kolejny blok zajęć dotyczy problematyki z zakresu własności intelektualnej i zasad jej poszanowania, rzetelności w praktyce badawczej oraz podstawowych zasad pisania prac uniwersyteckich (przypisy, bibliografia załącznikowa itd.).

Teaching methods

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność i aktywny udział w zajęciach (przygotowanie prezentacji w Power Poincie), zaliczenie kolokwium z zasad sporządzania opisów bibliograficznych różnych typów dokumentów, udział w zaplanowanych wyjściach grupowych na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd., przedłożenie napisanych samodzielnie recenzji z danych wydarzeń kulturalnych.

Recommended reading

Antczak M., Nowacka A., Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2009.

Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 2000.

Ustawa z dnia 30 sierpnia 2018 r. "Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce" (Dz.U. 2018 poz. 1668). Dostępne w Internecie: https://www.uz.zgora.pl/ap/docs/Prawo_o_szkolnictwie_wyzszym_Dz.U_nr_478.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Wybrane uczelniane akty prawne i inne materiały internetowe (wg bieżących potrzeb).

Further reading

Kraśniewski A., Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?, Warszawa 2011.

Rzetelność w badaniach naukowych oraz poszanowanie własności intelektualnej, Warszawa 2012 [online]. Dostępne w Internecie: http://ptir.org/wp-content/uploads/2019/08/rzetelnosc_w_badaniach_naukowych_oraz_poszanowanie_wlasnosci_intelektualnej.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Notes

brak


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 12-05-2021 18:01)