SylabUZ
Course name | Pdw: Prototypowanie gier |
Course ID | 11.9--FiPlP-Pdw: PG-S21 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Kurs poświęcony jest problematyce szybkiego tworzenia prototypu, umożliwiającego przetestowanie pomysłu na grę. W tym kontekście zostaną omówione aspekty gry związane z mechaniką, sterowaniem, poziomami, warstwą wizualną i dźwiękową. Studenci tworzą własne prototypy gier, poznając podstawy działania takich narzędzi jak Unity, GameMaker, Construct, Blender. Kurs pozwala osobom niebędącym programistami wykonać pierwsze kroki w tworzeniu gier cyfrowych.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem oraz obsługę programów w tym języku.
1. Tworzenie koncepcji gry.
2. Specyfika wybranych gatunków gier.
3. Definiowanie odbiorcy.
4. Etapy procesu tworzenia prototypu.
5. Elementy prototypu.
6. Metodologie prototypowania.
7. Narzędzia do tworzenia prototypów.
8. Tworzenie dokumentacji.
9. Prototypowanie na papierze.
10. Prototypowanie interfejsu.
11. Prototypowanie fabuły.
12. Testowanie gry.
Praca nad projektem, analiza tekstów, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywność na zajęciach, przygotowanie projektu.
Adams E. (2011) Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II, Helion.
Gibson J. (2018) Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II, Helion.
Manker J., Arvola M. (2011) Prototyping in Game Design: Externalization and Internalization of Game Ideas. In: Proceedings of HCI 2011 The 25th BCS Conference on Human Computer Interaction (HCI).
Reyno, E.M., & Carsí, J.A. (2008). Model Driven Game Development: 2D Platform Game Prototyping. GAMEON.
Krings S., Körner P. (2021) Prototyping Games Using Formal Methods. In: Cerone A., Roggenbach M. (eds) Formal Methods – Fun for Everybody. FMFun 2019. Communications in Computer and Information Science, vol 1301. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-71374-4_6
Engström, H., Brusk, J. & Erlandsson, P. (2018) Prototyping Tools for Game Writers. Comput Game J 7, 153–172 (2018). https://doi.org/10.1007/s40869-018-0062-y.
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 18-05-2021 12:23)