SylabUZ

Generate PDF for this page

Kampanie PR - course description

General information
Course name Kampanie PR
Course ID 15.3-WH-DiksD-KaPR-S17
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Daria Podedworna
  • dr hab. Łukasz Młyńczyk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Przedmiot ma charakter praktyczny i polega na przygotowaniu wybranej kampanii PR według strategii przygotowywanych na zajęciach.

Prerequisites

Znajomość podstawowych zagadnień z dziedziny PR.

Scope

  1. Teoretyczne podstawy kampanii PR.
  2. Strategie, narzędzia i plany działań PR.
  3. Komunikacja wewnątrz organizacji.
  4. Relacje z mediami tradycyjnymi.
  5. PR w Internecie i sieciach społecznościowych.
  6. Budowanie koncepcji kampanii PR.
  7. Wystąpienia publiczne.
  8. Wydarzenia specjalne – eventy.
  9. PR i/czy marketing?
  10. Zarządzanie sytuacją kryzysową.
  11. Kontrola i ocena działań PR.
  12. Prezentacje projektów.

Teaching methods

Praca w grupach nad przygotowaniem projektu, burza mózgów, praca z tekstem, prezentacja projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  1. Przygotowanie i prezentacja grupowego i/lub indywidualnego projektu.
  2. Aktywność na zajęciach.
  3. Zaangażowanie w tworzony projekt.

Recommended reading

A. Davis A., Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR. Odpowiedź na 500 najważniejszych pytań, Poznań 2008.

Gregory A., (red.), Skuteczne techniki PR, Gdańsk 2005.

Laermer R., Prichinello M., Public Relations, Gdańsk 2004.

Smektała T., Komunikacja wizerunkowa. E-public relations, Wrocław 2015.

Stasiuk-Krajewska K., Chmielewski Z., Tworzydło D., (red.), Public relations. Nowe trendy, Rzeszów 2013.

Jabłoński W., (red.), Marketing polityczny a public relations – różnice , podobieństwa, kontrowersje, Warszawa 2014.

Kaczmarek-Śliwińska M., Machura W., (red.), Sztuka skutecznej komunikacji w praktyce, Poznań 2010.

Further reading

Kasińska-Metryka A., Olszewski P., (red.), Forma czy treść? Rzecz o wizerunku w życiu społecznym i politycznym, Toruń 2012.

Ociepka B., Public relations w teorii i praktyce, Wrocław 2003.

Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z., (red.), Public relations - nie tylko Facebook, Rzeszów 2013.

Notes

Zajęcia opierają się na przygotowaniu przez kilkuosobowe grupy projektu – kampanii PR wybranej organizacji. Praca nad projektem powinna przebiegać etapowo z uwzględnieniem kolejnych zagadnień prezentowanych na zajęciach, aby finalnie powstała kompletna kampania zawierająca, zdaniem studentów, niezbędne elementy.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 06-05-2021 13:38)