SylabUZ

Generate PDF for this page

Marketing i branding terytorialny - course description

General information
Course name Marketing i branding terytorialny
Course ID 15.3-WH-DiksD-MaBrT-S17
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Łukasz Młyńczyk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zastosowanie w praktyce rozbudowanej wiedzy dotyczącej współczesnych mechanizmów oraz teorii marketingowych do promocji jednostek samorządu terytorialnego. Wskazanie na główne trendy funkcjonowania polskim gmin, powiatów oraz województw. Opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji oraz strategii promocji dla jednostek samorządu terytorialnego według zasad obowiązujących w tych jednostkach, a także zasad tworzenia marek oraz poszukiwania wyznaczników ich rozpoznawalności. Wykazanie zróżnicowania podejść do tzw. brandingu terytorialnego.

Prerequisites

brak

Scope

  1. Marketing terytorialny a marketing podmiotów komercyjnych.
  2. Budowa marki dla jednostek samorządu terytorialnego.
  3. Branding terytorialny.
  4. Podmioty marketingu terytorialnego.
  5. Tożsamość oraz otoczenie marketingowe jednostek samorządu terytorialnego.
  6. Definiowanie zadań marketingowych.
  7. Istota segmentacji rynku – wskazanie celów marketingowych dla jednostek samorządu terytorialnego.
  8. Plan a strategia marketingowa.
  9. Budowanie strategii/planu komunikacji.
  10. Budowanie strategii/planu promocji.
  11. Budowanie strategii marki dla jednostki samorządu terytorialnego.
  12. Marketing-mix w wymiarze terytorialnym.
  13. Wizerunek miejsca jako element marketingu terytorialnego.
  14. Prezentacja projektów.

Teaching methods

Praca w grupach nad przygotowaniem projektu, burza mózgów, praca z tekstem, prezentacja projektu; konsultacje ze podmiotami zarządzającymi strategią marki w JST.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Test pisemny. Aktywność w trakcie zajęć.

Recommended reading

Hereźniak M., Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, Warszawa 2011.

Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego - zasady i procedury, Warszawa 2011.

Wheeler A., Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów marki, Warszawa 2010.

Florek M., Janiszewska K., Marketing terytorialny w aglomeracji poznańskiej, Poznań 2010.

Znaczenie efektywności działań marketingowych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa, Poznań 2010.

Duda A. (red.), Public relations miast i regionów, Warszawa 2010.

Olins W., Podręcznik brandingu, Warszawa 2009.

Glińska E., Florek M., Kowalewska A., Wizerunek miasta: od koncepcji do wdrożenia, Warszawa 2009.

Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Warszawa 2008.

Szromnik A., Marketing terytorialny: miasto i region na rynku, Kraków 2008.

Pogorzelski J., Pozycjonowanie produktu, Warszawa 2008.

Pringle H., Gordon W., Zarządzanie marką, Warszawa 2008.

Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Poznań 2007.

Rojek R., Marka narodowa, Gdańsk 2007.

Anholt S., Sprawiedliwość marek. Jak branding miejsc i produktów może uczynić kraj bogatym, dumnym i pewnym siebie, Warszawa 2006.

Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Kraków 2006.

Czornik M., Promocja miasta, Katowice 2005.

Ollins W., Wally Ollins o marce, Warszawa 2004.

Further reading

Lindstrom M., Brand, Sense – marka pięciu zmysłów, Gliwice 2009.

KotlerPh., Pfoertsch W., Zarządzanie marką w segmencie B2B, Warszawa 2008.

Dębski M., Kreowanie silnej marki, Warszawa 2008.

Jarczewski W., Pozyskiwanie inwestorów do gmin, Warszawa 2007.

Anholt S., Sprawiedliwość marek, Warszawa 2006.

Kall J., Jak zbudować silną markę od podstaw, Gliwice 2006.

Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, Warszawa 2005.

Nikodemska-Wołowik A.M., Górski T. II P., Wołowik M., Nie tylko logotyp, Bydgoszcz-Gdańsk 2004.

Chernatony de L., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003.

Urbanek G., Zarządzanie marką, Warszawa 2002.

Marconi J., Marketing marki. W jaki sposób tworzyć, zarządzać i rozszerzać wartość marki, Warszawa 2002.

Altkorn J., Strategia marki, Warszawa 2001.

Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001.

Witek-Hajduk M.K., Zarządzanie marką, Warszawa 2001.

Notes

brak


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 07-05-2021 10:45)