SylabUZ
Course name | Volleyball |
Course ID | 16.1-WL-WF-PSI |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | Physical Education / Teaching |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Wykształcenie nauczyciela, który będzie przygotowany do samodzielnego formułowania celów i opracowywania programów nauczania gry w piłkę siatkową oraz ich realizacji w warunkach szkolnego wychowania fizycznego. Usprawnienie studentów w zakresie techniki gry w piłkę siatkową..
Podstawowe umiejętności techniczne gry w piłkę siatkową. Znajomość przepisów gry.
Organizacja gry na poszczególnych etapach szkolenia. Specjalizacja działań i pozycji w piłce siatkowej. Technika, systematyka i metodyka nauczania: postaw siatkarskich i poruszania się po boisku, padów i rzutów, podstawowych sposobów odbicia piłki, zagrywki, przyjęcia piłki po zagrywce, wystawienie piłki do ataku, zbicia piłki i innych form ataku, zastawiania pojedynczego i grupowego, obrony pola gry i odbić w zachwianej równowadze. Taktyka gry w piłkę siatkową. Taktyka zespołowa gry w ataku. Taktyka zespołowa gry w obronie. Taktyka indywidualna w poszczególnych elementach gry. Ćwiczenia taktyczne realizowane w różnych formach (małe gry, fragmenty gry, gry szkolne, gry właściwe, mecze). Piłka siatkowa dzieci i młodzieży. Struktura i etapy szkolenia w piłce siatkowej. Ćwiczenia, gry i zabawy przygotowujące do gry w piłkę siatkową (podania, rzuty, chwyty itp.). Jednostka treningowa. Rodzaje rozgrzewek – przykłady rozwiązań. Przykłady rozgrzewki przedmeczowej. Ćwiczenia w części końcowej. Ćwiczenia stabilizujące i korekcyjne kręgosłupa. Urządzenia i sprzęt pomocniczy w nauczaniu i doskonaleniu gry. Przykładowe jednostki treningowe na poszczególnych etapach szkolenia w zakresie kształtowania sprawności fizycznej i umiejętności technicznych.
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratorium: podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz:
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Modified by dr Ewa Skorupka (last modification: 14-04-2021 12:27)