SylabUZ

Generate PDF for this page

Przedmiot do wyboru A3: Teoria reklamy i PR - course description

General information
Course name Przedmiot do wyboru A3: Teoria reklamy i PR
Course ID 08.1-WH-CDFP-PTR
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Philosophy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Roman Sapeńko, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z podstawowymi terminami i koncepcjami z zakresu reklamy i PR; z wiedza o tworzeniu strategii marketingowych i public relations.

Prerequisites

Podstawy wiedzy o społeczeństwie i komunikacji społecznej.

Scope

Ćwiczenia

 

  1. Budowanie tekstów PR: relacje pomiędzy medium a konstrukcją tekstu, segmentacja mediów polskich, konstrukcja komunikatów w relacji z celem komunikacji;
  2. Warsztat i narzędzia pracy PR-owca: znajomość podstawowych usług komunikacji, umiejętność doboru odpowiednich narzędzi, zarządzanie nimi, kosztorysowanie, elementy zarządzania projektami PR, strategia PR;
  3. Znajomość rynku Public Relations: trendy, rozwój, media, konkurencja i otoczenie, wiedza na temat możliwości stojących przed absolwentami specjalizacji PR;
  4. Specyfika instrumentów PR w zależności od sfer i zakresu działania (PR produktowy, PR korporacyjny, PR finansowy itp.);
  5. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej (negocjacje, autoprezentacja, występowanie przed kamerą, copywriting itd.).

Teaching methods

Wykład syntetyczny, opisowy, analityczny, problemowy.

Dyskusja, praca z tekstem źródłowym, metoda projektu. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja przygotowania do zajęć, punkty za aktywność na zajęciach, wystąpienie z prezentacją power point.

Recommended reading

Wybrane fragmenty:

  1. M. Lisowska-Magdziarz, Bunt na sprzedaż. Przemysł muzyczny – reklama – semiotyka, Kraków 2000.
  2. Pitrus, Znaki na sprzedaż. W stronę integracyjnej teorii reklamy, Kraków 2005.
  3. K. Skowronek, Reklama. Studium pragmalingwistyczne, Kraków 2001.
  4. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2003.
  5. Kwarciak, Co trzeba wiedzieć o reklamie, Kraków 1999.
  6. D Doliński Psychologia reklamy", Wrocław 1998.
  7. J. T. Russell, W.R. Lane, Reklama według Ottona Kleppnera, 2000.
  8. Joanna Łodziana-Grabowska, Efektywność reklamy", Warszawa 1996.
  9. M. Napierała Filozofia reklamy: historia, psychologia, techniki, Kraków 2012.
  10. J. Ph. Jones, Jak działa reklama, Gdańsk 2004.
  11. K. Burtenshaw, N. Mahon, C. Barfoot, Kreatywna reklama, Warszawa 2007.
  12. R. Heath, Ukryta moc reklamy, Gdańsk 2006. 

Further reading

  1. A. Benedykt, Reklama jako proces komunikacji. Wrocław 2004.

  2. D. Ogilvy, Wyznania człowieka reklamy, Warszawa 2000.

  3. A. Góźdź, Reklama i public relations jako instrumenty promocji; Kielce 2005.

  4. S. Kuśnierski, Reklama jest sztuką, Warszawa 2000.

  5. K. Albin, Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Wrocław 2000.

  6. D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk 2003.

  7. A. Ries, L. Ries, Upadek reklamy i wzlot public relations, Warszawa 2004.

Notes


Modified by dr Dariusz Sagan (last modification: 22-04-2021 15:18)