SylabUZ

Generate PDF for this page

Dystrybucja usług w turystyce - course description

General information
Course name Dystrybucja usług w turystyce
Course ID 04.4-WZS-TiRP-DUT
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • doc. dr Krzysztof Dzieńdziura
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Warsztaty 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie z zagadnieniami związanymi z dystrybucją w turystyce oraz zapoznanie ze stosowanymi w procesach dystrybucji rozwiązaniami informatycznymi. Przedmiot umożliwia zdobycie umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania najnowszych technik dystrybucyjnych i posługiwania się systemami informatycznymi stosowanymi w dystrybucji usług turystycznych

Prerequisites

Znajomość podstaw marketingu, podstawowa znajomość informatyki i umiejętność obsługi komputera, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.

Scope

Wykłady:

  • Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług turystycznych i funkcjonowaniem systemów informacyjnych i rezerwacyjnych.
  • Podstawowe techniki dystrybucyjne.
  • Zastosowanie technologii informatycznych w systemach dystrybucji usług turystycznych.
  • Internet a zachowania nabywcze konsumentów produktów turystycznych.
  • Wykorzystanie Internetu w dystrybucji produktu turystycznego przez producentów usług turystycznych.
  • Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w turystyce.

Warsztaty

  • Internet na rynku turystycznym.
  • Praktyczne działania na systemach informacyjno-rezerwacyjnych funkcjonujących w różnych działach turystyki.

Teaching methods

Prezentacja multimedialna z elementami konwersatorium o charakterze interakcyjnym
Dyskusja dydaktyczna o charakterze problemowym
Praktyczne zapoznanie się i korzystanie z systemów informatycznych istniejących w dostępnych źródłach na stronach internetowych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena z przedmiotu jest średnią ocen z wykładów (50%) i z warsztatów (50%)

Recommended reading

M. Nalazek,  Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa 2010.
Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, pod red. Bosiacki S., Śniadek J., AWF w Poznaniu, Poznań 2004.
M. Bojarska, K. Matuszewski, Programy informatyczne w turystyce i hotelarstwie, WSS-P Lublin 2006.

Further reading

I. Jędrzejczyk I., Nowoczesny biznes turystyczny, PWN Warszawa 2000
M. Nalazek, J. Moskała, W. Błaszczuk, K. Łopaciński, K. Sikora. Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie, Ministerstwo Gospodarki, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa 2003.

E. Frąckiewicz, Marketing internetowy, Wyd. PWN, Warszawa 2006                                                                                                                                         

T.Maciejowski, Firma w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2009

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 14-06-2021 10:19)