SylabUZ

Generate PDF for this page

Strategie rozwoju turystyki - course description

General information
Course name Strategie rozwoju turystyki
Course ID 04.4-WZS-TiRP-SRT
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Gandecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu metod zarządzania gospodarką turystyczną.

Zapoznanie się z podstawowymi opracowaniami strategicznymi: krajowymi, regionalnymi i lokalnymi, odnoszącymi się do turystyki.

Poznanie usytuowania turystyki w planowaniu przestrzennym.

Prerequisites

Znajomość podstaw turystyki i geografii turystycznej

Scope

1. Podstawowe pojęcia związane ze strategią, rozwojem i regionem.

2. Etapy konstruowania strategii rozwoju turystyki. Identyfikacja kluczowych problemów rozwojowych.                                                                                                         

3. Analiza SWOT. Wizja rozwoju i strategiczne cele rozwoju turystyki.

4. Organizacja procesu wdrażania strategii i monitoring jej realizacji.

5. Strategia rozwoju turystyki na szczeblu krajowym i regionalnym.

6. Zrównoważony rozwój jako podstawa rozwoju turystyki w regionie.

7. Instrumenty i wskaźniki do diagnozowania i programowania gospodarki turystycznej. 

8. Turystyka w miejscowym planowaniu przestrzennym.

9. Strategia rozwoju turystyki w Polsce i woj. lubuskim.

10. Lokalne strategie rozwoju turystyki.

 

 

Teaching methods

Na wykładach wykorzystywana jest metoda konwencjonalna i problemowa.

Na ćwiczeniach wykorzystywana jest metoda case study i metoda pokazu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa ustalana jest na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z kolokwium obejmującego treści wykładu (50%).

Recommended reading

B. Meyer, D. Milewski,  Strategie rozwoju turystyki w regionie. Wyd. PWN, Warszawa 2009.

G. Gorzelak,  B. Jałowiecki, Metodologiczne podstawy strategii rozwoju regionu na przykładzie województwa lubuskiego. Studia Regionalne i Lokalne Nr 3(3)/2000.

T. Kudłacz, Programowanie rozwoju regionalnego. Strategia rozwoju województwa lubuskiego z horyzontem czasowym do 2020 roku.

Strategia rozwoju turystyki na poziomie lokalnym. Przykład powiatu gryfińskiego,  pod red. Z. Głąbiński, D. Szostak, T. Zalewski, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2016.

Further reading

Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020, Aktualizacja dokumentu z 2008 roku, Przyjęta przez Radę POT w dniu 5.12.2011, Koncepcja i redakcja: Bartłomiej Walas  A. Rochmińska, A. Stasiak, Strategie rozwoju turystyki, "Turystyka i Hotelarstwo" 2004 nr 6.

 

 

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 09-06-2021 15:50)