SylabUZ
Course name | Andragogika |
Course ID | 04.4-WB-TiR2P-F1-An-S21 |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | tourism and entertainment |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 20 | 1,33 | 12 | 0,8 | Credit with grade |
Wykształcenie u studentów umiejętności dostrzegania i diagnozowania potrzeb edukacyjnych ludzi w różnych środowiskach społecznych i zróżnicowanych pod względem wieku (w szczególności dorosłych). Kształtowanie umiejętności doboru umiejętności doboru odpowiednich form kształcenia i samodoskonalenia zawodowego przez całe życie. Umiejętność oferowania produktów turystycznych zawierających możliwości edukacyjne i poznawcze dla ludzi dorosłych.
Przedmiot realizowany od podstaw
1. Przedmiot, struktura i zadania andragogiki. Polska 2030 – wyzwania rozwojowe społeczeństwa polskiego. Perspektywa uczenia się przez całe życie – uczenie się w kolejnych etapach życia i kariery.
2. Wczesna dorosłość – charakterystyka fazy życia. Człowiek dorosły – fazy odpowiedzialności życiowej. Starość w cyklu życia. Uczenie się człowieka dorosłego.
3. Aktywność kulturalna i turystyczna ludzi dorosłych. Nauczyciel edukacji dorosłych: edukator czy mentor?
4. Potrzeby i możliwości wychowania dorosłych. Uczeń dorosły – specyfika dydaktyki. Determinanty i swoistość wychowania dorosłych. Proces kształcenia dorosłych i jego główne składniki. Cele kształcenia. Formy edukacji dorosłych. Treści kształcenia i zasady ich organizacji. Zasady nauczania dorosłych.
5. Metody kształcenia dorosłych. Środki dydaktyczne. Kształcenie ustawiczne jako społeczna potrzeba uzupełniania wiedzy. Uzupełnianie wiedzy jako zjawisko społeczne. Potrzeba uzupełniania wiedzy w systemie szkolnym. Potrzeba uzupełniania wiedzy w systemie pozaszkolnym.
Ćwiczenia konwersatoryjne
Prezentacja „studium przypadku” z zastosowaniem środków audio-wizualnych (prezentacja multimedialna).
Opracowanie oferty DK skierowanej do dorosłych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
1. Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych: refleksje andragoga, „Adam Marszałek”, Toruń, 2010.
2. Czerniawska O., Nowe drogi w andragogice i gerontologii, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź, 2011.
3. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki dorosłych, Warszawa 1992.
4. Pietrasiński Z., Rozwój człowieka dorosłego, Warszawa 1990.
Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 07-06-2021 08:53)