SylabUZ

Generate PDF for this page

Educational Mid-Term Internship 1 - course description

General information
Course name Educational Mid-Term Internship 1
Course ID 05.0-WK-MATP-ŚPW1-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem praktyki jest zdobycie doświadczenia związanego z pracą wychowawczą nauczyciela-wychowawcy w szkole podstawowej i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przygotowania psychologiczno-pedagogicznego z rzeczywistością edukacyjną.  

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania psychologiczno-pedagogicznego.

Scope

  • Poznanie zadań wychowawczo-opiekuńczych realizowanych przez szkołę podstawową.
  • Poznanie sposobu funkcjonowania oraz organizacji pracy wychowawczej w szkole podstawowej.
  • Poznanie rodzajów dokumentacji działalności opiekuńczo-wychowawczej realizowanej w szkole podstawowej.
  • Prowadzenie obserwacji pracy wychowawczej w szkole podstawowej.
  • Analizowanie interakcji nauczyciela-wychowawcy z uczniami.
  • Analizowanie sposobu planowanie i prowadzenia zajęć wychowawczych w szkole podstawowej.
  • Obserwowanie metod i form pracy wychowawczej wykorzystywanych przez nauczyciela-wychowawcę w szkole podstawowej.
  • Opracowanie i przeprowadzenie pod opieką nauczyciela-wychowawcy serię lekcji wychowawczych w szkole podstawowej.
  • Zapoznanie się z literaturą dotyczącą procesu wychowawczego.

Teaching methods

Praktyka wychowawcza w szkole podstawowej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uzyskanie pozytywnej oceny wystawionej przez opiekuna praktyki w szkole podstawowej.

Recommended reading

1.       I. Fechner-Sędzicka, E. Lachowska-Żarska, Nauczyciele-rodzicom: spotkania z rodzicami prowadzone metodą warsztatową w szkole podstawowej; scenariusze spotkań z celami i przykładami ćwiczeń, ankietami, zagadnieniami do przemyślenia i przedyskutowania, Bea-Bleja, Toruń 2002.

2.       K. E. Dambach (przekł. Olga i Wojciech Kubińscy), Odwaga cywilna a przemoc w szkole: scenariusze godzin wychowawczych, wyd. 1 w jęz. pol., Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.

3.       T. Zubrzycka-Maciąg (red. naukowa), Wychowanie w praktyce szkolne: scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej, Difin, Warszawa 2016.

4.       J. Bąk, E. Wiewióra-Pyka, Między nami: scenariusze lekcji wychowawczych; szkoła podstawowa, Rubikon, cop., Kraków 2004.

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-05-2021 13:34)