SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki IV |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-ZiIP-P-51_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Zarządzanie i inżynieria produkcji |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+ według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
L1 - 2: Branże i sektory: formy prawne przedsiębiorstw; prezentacja firmy i produktu; reklama, targi, wystawy; zakładanie firmy - pomysł na biznes;
L3 - 4: Struktura i organizacja firmy: zawody i czynności związane z przemysłem motoryzacyjnym; etapy produkcji; bezpieczeństwo w miejscu pracy.
L5 - 6: Finanse: realizacja zleceń; obrót płatniczy; informacja; w banku; udzielanie porad.
L7: Sprawdzian wiadomości: leksyka i struktury gramatyczne.
L8 - 9: Statystyki: liczby, tabele, diagramy; odczytywanie i interpretacja danych.
L10 - 11: Technologia w zakładzie pracy: techniki informacyjne; elektroniczne przetwarzanie danych; transmisja danych.
L12 - 13: Wielkości fizykalne i mechaniczne: jednostki miar wielkości i zależności między nimi; przyrządy pomiarowe; rejestracja sygnałów urządzeń.
L14: Powtórzenie wiadomości i przygotowanie do egzaminu.
L15: Egzamin ustny i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje językowe dla poziomu B2 ESOKJ.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa: Egzamin ustny i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje dla poziomu B2 ESOKJ.
1. M. Gurgul, A. Jarosz, J. Jarosz, A. Pietrus-Rajman, Deutsch für Profis, branża ekonomiczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
2. A. Höffgen, Deutsch lernen für den Beruf, Verlag für Deutsch, Ismaning 1999
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 06-05-2021 22:29)