SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki IV |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-39_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.
L1 - 2: Motoryzacja: zawody i czynności związane z przemysłem samochodowym; podstawowe typy pojazdów samochodowych; etapy produkcji samochodów; czynności techniczne w warsztacie naprawczym.
L3 - 4: Obrabiarki cyfrowe: typowe usterki maszyn CNC; zgłaszanie uszkodzeń CNC; wypełnianie formularzy zgłoszeniowych i zamówień stosowanych w serwisie maszyn CNC.
L5 - 6: Elementy konstrukcji samochodu: elementy karoserii, wyposażenie samochodu, układy i systemy.
L7: Sprawdzian wiadomości: leksyka i struktury gramatyczne.
L8 - 9: Budowa silnika, hamulce: usterki i naprawa.
L10 - 11: Koło samochodowe: budowa i funkcja; opony; felgi. Przegląd techniczny i konserwacja; prace kontrolne i naprawcze.
L12 - 13: Wielkości fizykalne i mechaniczne: jednostki miar wielkości i zależności między nimi; przyrządy pomiarowe; rejestracja sygnałów urządzeń.
L14: Powtórzenie wiadomości i przygotowanie do egzaminu.
L15: Egzamin ustny i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje językowe dla poziomu B2 ESOKJ.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki danego języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa: Egzamin ustny i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje dla poziomu B2 ESOKJ.
1. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
2. M. Rolbieniecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
3. S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
4. A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 06-05-2021 21:15)