SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Bezzałogowe statki powietrzne |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-ML-P-48_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Po zaliczeniu przedmiotu student nabywa wiedzę w zakresie zastosowania bezzałogowych statków powietrznych, potrafi opracować projekt koncepcyjny systemu bezzałogowego dopasowanego do wymogów misji, umie dobrać czujniki samolotu, ma świadomość zagrożeń związanych z eksploatacją bezzałogowych statków powietrznych.
Znajomość zagadnień dotyczących wytrzymałości materiałów. Podstawy elektrotechniki. Znajomość mechaniki lotu i aerodynamiki.
Lp. | Treści programowe - WYKŁAD | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|
W1 | Przepisy prawa lotniczego dotyczące wykonywania lotów z użyciem bezzałogowych statków powietrznych. | 2 | ||
W2 | Zastosowania bezzałogowych statków powietrznych: łączność, monitoring, miernictwo, badania atmosfery, akcje specjalne. | 2 | ||
W3 | Rodzaje bezzałogowych statków powietrznych. Budowa UAV: aerodynamika, struktury i materiały, sterowanie, zespoły napędowe, łączność stacje naziemne. | 2 | ||
W4 | Bezpieczeństwo stosowania UAV: certyfikacja, zarządzanie ruchem powietrznym, systemy unikania przeszkód. | 2 | ||
W5 | Projektowanie UAV z uwzględnieniem minimalizacji kosztów wytwarzania i eksploatacji. Konstruowanie statku bezzałogowego: dobór sensorów, anten, systemu nawigacji, data link, częstotliwości, wyznaczenie głównych parametrów geometrycznych i masowych. | 3 | ||
W6 | Wyznaczenie charakterystyk aerodynamicznych. Projekt struktury wewnętrznej i analiza masowa samolotu. | 2 | ||
W7 | Wyznaczenie osiągów samolotu bezzałogowego, analiza kosztów projektu. . | 2 | ||
Suma: | 15 | 0 |
Wykłąd konwencjinalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie kolokwium
1. Wyszywacz W.,Drony, Poligraf 2020
2. Reg Austin: Unmanned Aircraft Systems, Wiley 2010;
3. Ed.Rogelio Lozano: Unmanned Aerial Vehicles, Wiley 2010.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sławomir Kłos, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 05-05-2021 14:23)