SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogika szkolna |
Kod przedmiotu | 05.0-WH-WHSND-PGS-Ć-S14_pNadGenN4F56 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie absolwenta do pracy w placówkach edukacyjnych. Rozszerzenie wiedzy z zakresu pedagogiki. Zdobycie informacji na temat funkcjonowania szkoły w warunkach przemian społeczno-kulturowych. Uświadomienie potrzeby nieustannego rozwoju zawodowego.
Podstawowa wiedza z pedagogiki
Szkoła jako środowisko wychowawcze i dydaktyczne (funkcje, zadania, ekologia) i organizacja ucząca się. Programy wychowawcze i terapeutyczne szkoły. Ukryty program. Procesy zachodzące w klasie szkolnej (dynamika grupy, przywódcy, komunikacja). Charakterystyka pracy wychowawcy klasy (obowiązki, style pracy, budowanie autorytetu). Trudności szkolne (zapobieganie, diagnoza, terapia). Współpraca szkoły z rodziną i środowiskiem lokalny. Kultura szkoły. Etyka zawodu nauczyciela. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne jakości i efektywności instytucji edukacyjnych. Alternatywy edukacyjne.
Warsztaty
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny, którą warunkują aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach (argumentacja własnego stanowiska) oraz opracowanie i przedstawienie indywidualnie lub w grupach warsztatu. Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową z przedmiotu.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 18-04-2021 19:49)